lørdag den 2. november 2019

Anmeldelse af Syv små soldater

Bagsiden fortæller:
Syv mænd knyttede i deres ungdom et nært venskab på en prominent privatskole. Nu dør de pludselig på makaber vis en efter en - ofre for en brutal seriemorder, der skærer halsen over på dem.
Kriminalinspektør Max Wolfe er netop blevet overført til drabsafdelingen i Londons West End efter at have afværget et terrorangreb. Før han får set sig om, følger han et blodigt spor, der fører ham fra byens slum og helt ind i magtens korridorer - og efterhånden som ligene hober sig op, bevæger morderen sig tættere og tættere på alt - og alle - Wolfe holder af. Men Wolfe er ikke nogen hr. hvem-som-helst: Alenefar. De svages forsvarer. Og enhver morders værste mareridt.











Anmeldelse:
Nu er det sådanne at det er ret lang tid siden jeg har læst denne her bog. Jeg kan huske at den var super god og det tog mig ikke særlig lang tid at læse den. Fordi den var spændende. Har siddet og bladret i bogen for at få genopfrisket min hukommelse, så jeg kan skrive en ærlig anmeldelse og det vil jeg nu prøve på.

Det her er en af de bøger som jeg faldt over efter at have besøgt min lokale genbrugsbutik, som har rigtig mange og gode bøger. I alle genrer.. Jeg kunne ikke rigtig læse mig ud fra bagsiden hvad den handlede om da der ikke stå det helt store. Det måtte jeg faktisk google mig til.

Max Wolfe er enlig far til pigen femårige Scout og hunden Stan. Deres familiehistorie er faktisk en kende sørgelig og man kan ikke lade være med at have lidt ondt af dem alle sammen. Men de klarer sig på bedste beskub.

Han er også kriminalinspektør og god til sit job. Nogen vil måske kalde ham a loose canon, men man må jo gøre det ingen andre vil hvis der skal resultater på bordet. Han helmer faktisk ikke før at han har fundet de skyldige og buret dem inde.

Det fede ved denne her bog er at den foregår i og omkring London. At vi har en hovedperson som Max der skal håndtere det at være enlig far OG kriminalinspektør. Han sætter livet på spil gentagene gange og det er faktisk lidt utroligt at han overlever og kommer hjem til sin datter hver gang.

Max er rigtig god til sit job og han ender i en speget sag om 5 kammerater fra en prestigefyldt privatskole der i deres voksne liv lige pludselig begynder at dø. En eller anden har bestemt at de skal dø på grund af en hændelse som definerede hvordan de blev som voksne.

Disse mænd bliver myrdet og morderen efterlader en besked skrevet i blod når han er færdig. Der er forviklinger som skal redes ud og folk der prøver at enten kommer hindringer i vejen eller lyver så vandet driver. Alt i alt så indeholder denne her bog alt det som du som krimielsker gerne vil have.

Død - blod - vold.

Bogen er skrevet af Tony Parsons og udgivet på Forlaget Rosinante. Bogen kan købes hos landets boghandlere til 249,95 kr. 4/5 stjerner. Eget eksemplar fra bogvæggen.

Ingen kommentarer: