mandag den 2. maj 2016

Klar til udendørseventyr

Til jul fik jeg en super god gave af ham den dejlige. Den bestod af en firestarter kniv, en hængekøje og en pandelampe. Hans ide var at vi skulle ud og prøve at sove i naturen her på Bornholm. Nyde hinandens selskab og naturen uden mobiltelefoner og andre elektroniske midler.




Vi har snakket en del om at vi skulle ud og sove i shelter for at se om det var noget for os, men ideen med at sove i hængekøje er faktisk endnu mere tiltalende. Jeg glæder mig helt vildt til vejret bliver lidt bedre så vi kan få det prøvet.

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt over hvordan vi kunne få noget med til at varme vand og måske noget til at lave lidt mad når nu vi skulle campere i det fri. Kom til at tænke på at min gode ven Tom har snakket en del om noget der hedder Kelly Kettle som han er rigtig glad for og som han bruger rigtig meget.

Derfor gik jeg på nettet og fandt et godt tilbud som jeg viste til ham den dejlige. Han skulle også være med til at bestemme om det var en god ide og om han havde lyst til at bruge apparatet. Heldigvis synes han det var en super ide så jeg købte en Kelly Kettle samt tilbehør på et ophørsudsalg.

Vores Kelly Kettle er i aluminium. Man kan også godt få den i rustfri stål, men jeg tænkte at den ville være lidt lettere at have med sig rundt når den var i aluminium. Har også købt en gryde med låg, hvor låget også kan bruges som pande. En holder til at sætte i toppen af Kelly Kettle til de ovennævnte ting. Plus der medfulgte to riste så man kan grille i dens fire-base og en tang til at tage gryden og låget/panden af ilden.

Har ikke prøvet den endnu, men har været på Youtube og se en masse videoer om hvordan den bruges og det er faktisk rigtig nemt. Den vi har er på 1,6 liter. Det er den store, hvor man får ca. 5 kopper varm vand. Udover de ekstra ting jeg har købt medfulgte der en handy pose hvor man kan have sin kettle i.

Da jeg pakkede den ud blev jeg overrasket over hvor stor den var, men det kunne jeg jo have tænkt mig selv. Det bliver fedt at få den med ud og prøve den og se hvordan den fungere. Det fede ved Kelly Kettle er at den er hul og man derfor kan pakke alt sammen inde i den.

Det skulle ikke tage så lang tid at koge vand, mellem 3-5 minutter ifg det som jeg har set mig frem til. Plus det skulle også være nemt at lave mad på dens fire-base. Så alt i alt har vi fået os noget rigtig godt udstyr som irske fiskere har brugt i over 100 år.











Til sidst får I lige videoen fra Kelly Kettle så I kan se hvordan den fungerer. Det er et rigtig smart system og det er ret lige til.

Har du en Kelly Kettle?
Er du glad for den?
Hvad bruger du den hovedsagelig til??

Medic out.

Ingen kommentarer: