søndag den 2. august 2015

Nyt indkøb på computerfronten


For første gang i hele mit voksne liv har jeg været ude og shoppe bærbar computer til mig selv. Det er sket fordi min gamle, men meget pålidelige stationær computer begyndte at vist tegn på alderdom med blå skærm og skærmdriver advarsler.

I lørdags gik turen til Rønne sammen med ham den dejlige og Ekspert for at finde en maskine der ikke var for dyr og som passede til mig og det jeg bruger en sådanne til. Den meget unge, men flinke ekspedient fik solgt mig en passende maskine selv om han ikke virkede helt så sikker i sin sag.

Jeg købte en ACER EXTENSA 2509-C63Z 15.6" bærbar som ved første øjekast virkede som lige det jeg havde brug for. Udover det så var jeg fornuftig og købte en ekstern harddisk af mærket Verbatim som er på 1 terabyte og en 32 gb usb nøgle fra Scan Disk til genopretnings kopien af mit styresystem.

Brugte hele lørdagen på at hente Windows 10 og har søndag prøvet at finde rundt i mellem de forskellige programmer og indstillinger som en nyt system udfordre én med :-) Plus har brugt en del tid på at gemme billeder og andet vigtigt på min nye eksterne harddisk så det ikke fylder på computeren.

Glæder mig rigtig meget til at lære computeren og Windows 10 at kende og de næste mange uger så vil jeg prøve at gøre mig familær med begge dele. Alt i alt så er jeg rigtig glad for købet og det er jo det vigtigste, ikke sandt??

Købet af den bærbare gør også at jeg kan sidde i stuen og surfe på nettet eller blogge en sen nattetime hvor jeg ikke kan falde i søvn. Det er faktisk rigtig smart og det er noget jeg har manglet den sidste måneds tid hvor jeg mere eller mindre ikke har kunne sove fra kl. 0330-0400 til jeg skulle op kl. 0500.

Har du været ude og købe ny bærbar??
Hælder du stadig til det at have en stationær computer?
Hvad er dit ynglingsmærke??

Medic out.

Ingen kommentarer: