fredag den 10. juli 2015

Hvad er det egentlig jeg laver på mit nye job


I kender godt alle sammen den grønne papir/pap container som der står ved hver bopæl ikke sandt??

Det er indholdet af den som jeg sammen med mine kollegaer sorterer hver dag hos BOFA stående ved et bånd som kører tingene langsomt forbi os og ned i ens stor container før det bliver presset til baller og genbrugt.


Det starter med at skraldebilerne kommer og afleverer deres last til os og så bliver den vippet op på et bånd som så fragter det frem til os i sorteringsrummet. Den bunke I kan se for oven er fra denne her uge og den bliver næste aldrig mindre. Det er det vi skal prøve at sortere os i gennem.


Da folk generelt ikke kan huske hvad de må putte i den grønne container, så skal vi også sortere blød plast, hård plast, brændbart, glas, knust glas, flasker, elektronik, metal, hundelorte-poser og almindeligt køkkenaffaldsposer (iioo poser) fra papir og pap.

Har taget et hurtigt billede af vores bånd så I kan se hvor det er vi står og sorterer. Nogen gange er der store bunker som skal vendes mindst 2-3 gange og andre gange så er mængden som på billedet og lige til at overskue med en enkelt vending.

Det er hårdt arbejde og jeg er mega træt hver dag når jeg kommer hjem kl. 1530. Vi starter kl. 0700 og har i løbet af dagen en kaffepause på 15 minutter og frokost på 30 minutter og slutter kl. 1500 mandag til torsdag og om fredagen er det kl. 1200.

Men det er skønt at have et arbejde og tjene penge til de ting som jeg har gået og ønsket mig det sidste lange stykke tid. Plus det er endnu mere skønt at komme ud og lave noget end at sidde der hjemme og blive frustreret over man ikke kan finde job.

Det er også derfor jeg ikke rigtig har haft overskud til at blogge ret meget siden jeg startede den 22. juni. Men håber på at jeg kan få lidt mere tid og energi til det når jeg har vænnet mig til arbejdsgangen og det hårde fysiske arbejde.

Medic out.

Ingen kommentarer: