lørdag den 27. juni 2015

Et helt nyt mig

Jeg har rigtig længe gået og snakket om at jeg ville klippe mit lange hår af og prøve noget nyt. Men hver gang det kom tæt på en rigtig beslutning blev det ikke til noget. Der kom altid et eller andet i vejen, så som penge, min samhørighed til det lange hår og så videre og så videre.

Da jeg for halvanden uge siden så at min skønne søster havde klippet sine lokker af spurgte hun mig faktisk om ikke det snart var på tide at vi fandt en ny frisure til mig. Tøvede ikke da jeg sagde at det kunne vi da godt.

Herefter lavede hun en mappe til mig inde på Pinterest.com og lagde ca. 28 billeder op med foreslag til hvad jeg skulle overveje at prøve. Hun gav mit blod på tanden til at slippe af med det lange irriterende hår og jeg kiggede på hendes forslag som var rigtige gode alle sammen.

Fredag havde jeg så bestilt tid hos frisøren så jeg havde tid til at komme hjem fra arbejde og lande og akklimatisere inden jeg skulle føre min store beslutning ud i livet. Har de sidste par dage fundet ud af at jeg egentlig bare har troet at mit lange hår var min frisure for livet og jeg så godt ud med det.

Det har jeg så indset at jeg ikke just præcis gjorde. Det var pænt ja, men når jeg nu alligevelle altid havde det sat op i en hestehale fordi det irriterede mig og næsten aldrig kunne få det til at sidde pænt når vi skulle nogen steder så var det helt sikkert ved at have udtjent sin værnepligt.

Fredag kom og klokken præcis 1315 var jeg klar til at blive forandret til noget nyt og mere frisk. Viste frisøren de billeder som min skønne søster havde fundet og så fik hun ellers frie hænder til at gøre hvad hun ville.

Det kom til at se rigtig godt ud, men hun synes at jeg skulle få farvet mine øjenbryn også fordi de var så lyse at man ikke rigtig kan se dem. Hun prøvede at give dem lidt makeup for at vise mig hvad hun mente og jeg kunne godt se hendes pointe.

Da hun var færdig med at klippe så var jeg meget glad for resultatet og er det stadig i dag. Bestilte forøvrigt tid til farvning af øjenbryn i dag lørdag og nu er jeg en helt ny person.

I får dog lige begge billeder fra begge dages frisør-date så I kan se hvordan jeg kom til at se ud. Jeg beklager meget billedkvaliteten, men billederne er taget med mit mobilkamera der ikke er det bedste der findes, men lover at jeg vil tage et bedre profilbillede når jeg er knap så træt.:

Fredag

Fredag

Fredag

Fredag

Lørdag

Hvad synes du om min nye frits??
Har du selv overvejet at ændre frisure, men kan ikke rigtig tage dig sammen?
Synes du det er for dyrt at gå til frisør og klare det selv hjemme på badeværelset?

Medic out.

3 kommentarer:

Sabrina sagde ...

Det klæder dig rigtig godt :)

Katja (@eeyorenyk) sagde ...

Uh, sikke et skridt. Jeg tror aldrig jeg ville turde tage chancen. ;) Men godt at du gjorde det, for det klæder dig super godt. :D

Medic sagde ...

Taark hvor er I søde begge to :-)

Jeg er så glad for jeg endelig tog skridtet til at blive klippet, specielt nu hvor jeg står og sorterer papir og pap på et rullebånd, der får man det bare mega varmt i denne her tid og så er kort hår bare en velsignelse :-)

Hehe søde Eey jeg tror at hvis du en dag ikke gider dit lange hår så kunne du nok godt finde på at klippe det af for at prøve noget nyt :-)