torsdag den 28. maj 2015

Nye bøger på bogvæggen


Det er vist et stykke tid siden jeg har fortalt noget som helst om nye bøger på bogvæggen, derfor har jeg taget mig sammen og har i dag taget dette billede så I kan se hvad jeg kom til at købe hos min lokale boghandler i går.

Jeg har meget meget stor respekt for tidligere oberst Lars R. Møller. Han er soldaternes mand som siger han hvad han mener uanset om det er til de høje herre i forsvaret eller om det er til vore folkevalgte politikere.

På tirsdag skal jeg til foredag med oberst Møller i Rønne og jeg glæder mig. Foredraget hedder Ledelse er ikke raketvidenskab og er baseret på hans bog som udkom sidste år i november. Derfor så tænkte jeg at jeg jo heller må læse bogen for at være lidt forberedt.

Ned til boghandleren det gik og vupti så havde jeg den i hånden. Mens jeg gik rundt og kiggede på bøger og tænkte filosofiske tanker så faldt mit blik på Pirater og Patrioter - De Bornholmske Kapere 1807-1814 der kostede under 100 kr.

Nu er det jo sådanne at jeg er lidt af en historie nørd og når man ser sådanne tilbud så bliver man næsten nødt til at købe dem. Elsker at læse om alt mellem himmel og jord af historie og siden jeg er blevet bornholmer af hjerte så bliver jeg jo også nødt til at læse om klippeøens historie i al den mangfoldighed.

To gode køb som jeg glæder mig til at få læst og anmeldt :-)

Hvad har du købt for nyligt?
Var det impulsivt eller planlagt?
Var det hos boghandleren eller på nettet?

Medic out.

Ingen kommentarer: