tirsdag den 26. maj 2015

Anmeldelse af Copenhagen Cakes

Bagsiden fortæller:
Copenhagen Cakes handler om kærlighed til bagning og ti at kreere skønne kager. Bogen handler om forventingens glæde, om bagestundens hygge og om at sætte tænderne i det perfekte stykke bagværk med dem, man holder af.

Cecilia Fahlström er kvinden bag den succesfulde kage- og dessertblog www.copenhagencakes.com . Hun har gennem årene researchet sig gennem bageteknikker og tendenser, udvekslet idéer med læsere og fagfolk, prøvesmagt, studeret opskrifter og selvfølgelig bagt på livet løs.

Bogen er en samling af bloggerens 50 favoritopskrifter. Fælles for alle opskrifterne er, at fremgangsmåden er gjort letforståelig og overskuelig, og at den gode smag og nydelse er i centrum.







Anmeldelse:
Jeg elsker bagebøger. Dem kan jeg stå i timevis og bladre i gennem når jeg f.eks. ender hos min lokale boghandler, genbrugsbutikken eller mit ynglings antikvariat. Derudover så elsker jeg også selv at bage og afprøve nye opskrifter.

Derfor er jeg rigtig glad for at have fået muligheden for at lå lov til at anmelde Copenhagen Cakes af Cecilia Fahlström. Den er mega indbydende og så har den nogle virkelig flotte billeder som akkompagnerer opskrifterne.

Har i skrivende stund prøvet to opskrifter og de begge to smagte fantastisk (serveret med vaniljeis som vi gør her i huset).

Den ene var  Mormors Blåbærkage på side 61. Nu har jeg aldrig prøvet at bage en blåbærkage så jeg var faktisk ret spændt på det resultat. Den var lige i øjet og jeg vil helt sikkert bage den igen på et senere tidspunkt. Selv drengene i huset kunne lide den.


Den anden var Svensk Kladdaka på side 58 og selv om udseendet ikke røbede noget om smagen så blev rub og stub spist med vaniljeis. Den blev bagt dagen før den blev serveret og nøj hvor lå den dog godt i maven. En rigtig tung browniekage med en meget lækker smag :-)


Denne her bog er en af de bøger som man også sætter små sedler i og lader sig inspirere til næste gang der skal bages. Der er nogen af opskrifterne som er omstændige og andre som er lige til at gå til. Sådanne skal en god bagebog være. Lidt af det hele for alle.

Hvis man er rigtig glad for cheesecakes så er der et helt afsnit med inspiration til dem også. Jeg bryder mig ikke specielt meget om den form for kager så jeg har kun kigget og ikke bagt nogen af dem. Måske en dag når jeg er modig nok så prøver jeg og ser om resultatet kan overbevise mig om at man godt kan bruge ost i kager.

Har allerede planlagt mine næste bageoplevelser og her skal jeg prøve Lemonies s. 62, Citrontærte med nøddebund s. 114 og Key Lime Pie s. 118. De ser alle sammen rigtig lækre ud som resten af bogens kager.

Hvis du gerne vil prøve noget nyt og inspirerende så skal du helt sikkert købe denne her kagebog for den er altså rigtig skøn og udfordrende på samme tid.

Bogen er som sagt skrevet af Cecilia Fahlström. Den er udgivet på Forlaget Turbine og kan købes hos landets boghandlere til 249,95 kr. 5/5 stjerner. Anmeldereksemplar fra forlaget.

Ingen kommentarer: