torsdag den 16. april 2015

Tomatplanter på matriklen


Jeg har i dag været ude og gå tur med en veninde der hedder Marie for at få lidt frisk luft, men også for at få snakket lidt om alt hvad der foregår i begge vores verdener. Med sig havde hun sin lille søn Jonathan og det blev en rigtig god tur.

Da vi nåede halvvejs så fortalte Marie at hun havde fremavlet 2 tomatplanter til mig og dem skulle jeg lige med hjem forbi og have med i hånden inden jeg gik hjem til mig selv for at møde svigermor.

Blev totalt overrasket for det eneste jeg har fremavlet af planter med ham den dejlige er vores fine chili som lige nu står og hygger sig i vores vindueskarm i spisestuen og mine rabarber der står ude i vores gård. Det er også de eneste planter som vi har kunne holde i live på trods af at ingen af os har grønne fingre.

Tomatplanterne er nu pottet om og står fint i den potte som vi havde chili i forrige år. Sorterne jeg har fået er Long John og Bi Colour. Dem glæder jeg mig til at se når de får frugter og til at smage.

Måske kan det med grønne fingre læres med tiden? Det håber jeg. Det er jo trods alt meget hyggeligt at gå og se de forskellige planters fremskidt hver dag når man kigger til dem og så er der jo selvfølgelig udbyttet af skønne frugter og grøntsager som ender på middagsbordet eller i kager :-)

Har du grønne fingre?
Har du en have som du er ved at gøre forårsklar eller bor du et sted hvor det ikke er muligt?
Hvad kunne du rigtig godt tænke dig at dyrke hvis du havde muligheden?

Medic out.

Ingen kommentarer: