fredag den 17. april 2015

Anmeldelse af Blå Lys

Bagsiden fortæller:
Jens Thorstrup trådte længere frem. Det var ikke noget behageligt syn. Det var lig aldrig, men dette her var langt det værste, han havde oplevet. Kroppen bestod kun af indtørret hud og knogler, hvis konturer tydeligt kunne ses. Hvis den afdøde så bare havde haft et uskyldigt fredfyldt ansigt, kunne Thorstrup have levet med, at manden formentlig var død af sult et sted.

Men hovedet var vredet bagover, og munden stod åben, som om hans sidste skrig endnu ikke var ophørt. Øjnene var sunket langt tilbage, så kun et kranium omtrukket med læderagtig tørret hud udgjorde ansigtet. Det var komplet umuligt at identificere personen ud fra udseendet alene.











Anmeldelse:
Jeg må sige at Jon Brændsgaard Toft har overrasket mig med denne her science fiction krimi. Det var faktisk okaye god. Nu kommer jeg ikke så meget i Århus, men Roskilde har jeg da bevæget mig lidt rundt i og det var meget sjovt at læse om byen selv om det var kort.

Jeg synes historien er god, men og her kommer det. Hold da op hvor skal vi mange personbeskrivelser igennem før den begynder at tage fart. Det gør lidt at man godt kan vælge at skippe bogen inden man kommer rigtig i gang med den og det er faktisk lidt synd.

Der er mange beskrivelser af steder som gør at man sidder lidt med den samme følelse som ved personbeskrivelserne, hvis der var skruet lidt ned for begge dele og lidt mere til selve historien og plottet så ville bogen helt sikkert have fået flere stjerner end den gør.

Nu kan jeg godt lide science fiction og rigtig meget krimi og jeg synes faktisk at i denne her bog så passer de meget godt sammen. Det er en god ungdomskrimi som unge mennesker vil nyde for den er ikke så lang som voksenkrimier som regel er.

Jeg vil ikke komme ind på hvad bogen handler om for det står under "bagsiden fortæller" og har ikke lyst til at røbe noget som gør at man ikke behøver købe og læse bogen.

Bogen er skrevet af Jon Brændsgaard Toft og udgivet på Forlaget Mellemgaard. Den kan købes hos forlaget til 198,00 kr. 3/5 stjerner. Anmeldereksemplar fra forfatteren.

Ingen kommentarer: