mandag den 27. april 2015

Legoland udstilling: STAR WARS X-Wing fighter


En af de ting vi helt sikkert skulle se da vi var i Legoland var den X-Wing fighter fra STAR WARS som de har udstillet bagerst i parken. Den er bygget af 5 millioner legoklodser og så er den i aktuel størrelse. Hvilket vil sige den er faktisk monster stor.

Det var en mega fed oplevelse at se den. Den er virkelig godt lavet og så har de lavet lysshow med røg og fede lydeffekter fra en af filmene. Det med røgen kunne vi godt have været foruden for som I kan se på billedet så var det rigtig svært at fotografere den og det var lidt ærgerligt set fra en SW nørds synspunkt.

Men oplevelsen ville jeg slet ikke have været foruden for det fik os til at aftale at når vi kom hjem onsdag morgen så skulle der stå STAR WARS marathon på programmet med alle 6 film. Så grebet blev vi af udstillingen.









Jeg kan varmt anbefale at hvis man er SW fan så er udstillingen et besøg værd selv om det ikke tager så lang tid at studere maskinen og opleve "showet" som er lavet for at gøre det så autentisk som muligt. Men så kan man altså også gå på opdagelse i minibyen og kigge på de SW-scener som jeg har skrevet lidt om i forrige indlæg.

Ved siden af maskinen er der i forskellige montre udstillet SW lego samlesæt og der står faktisk også hvilket år de er fra. Det er ret smart. Plus der er en rundel med legofigurer på den anden side af X-Wingen.

Der er også en video eller to der fortæller om tilblivelsen af maskinen og hvor den er lavet og hvor mange dele den blev skilt af for at få den til New York osv. osv.


























Fik ikke taget så mange billeder af figurerne da vi fik travlt med at komme ud og prøve flere forlystelser inden parken lukkede kl. 1700. Men der står hvem er hvem ved hver figur. Så man kan bare gå i gang med at studere løs for de er også imponerende lavet.

Det sidste billede jeg vil vise jer er fra vores sidste dag hvor jeg løb ind i STAR WARS butikken for hurtigt at kigge og her stødte jeg på min helt R2D2 og det møde skulle helt sikkert foreviges :-)


Kunne du finde på at tage til Billund for at se udstillingen med den store X-Wing fighter?

Medic out.

Ingen kommentarer: