mandag den 16. marts 2015

Kig forbi Bankeråt i København


Jeg har en super fantastisk guide i min faster Nina når jeg er i København. Hun har boet i byen i 40 år og ved hvor man kan finde små interessante perler nede af de hyggelige gader i stedet for at gå af Strøget hver gang man er på besøg.

Har været forbi en kaffebar/værtshus på Nansensgade som hedder Bankeråt og det er et lidt specielt sted. Her er der udstoppede dyr på menneske kroppe, i mennesketøj og dukkehoveder som lamper længere inde i et rum for sig selv. Plus meget andet som gør man sidder og vrider nakken af led når man skal kigge rundt.

Hvis man er til det lidt anderledes så er det her stedet man skal besøge bare for at opleve stemningen og de forskellige kunstinstallationer rundt omkring på stedet. Husk at gå en tur ned af trappen til toilettet og kig den kunst der er hernede plus håndvaske med farvet lys i.






For at være ærlig så er det altså ikke helt billigt at drikke en kop kaffe, te eller et glas øl her så man skal ikke blive overrasket over prisen når bartenderen siger et lidt højt beløb.

Hvis du vil læse mere om den kunstner som har lavet disse her installationer så kan du læse mere om ham på Bankeråt's hjemmeside. Spisekortet er slet ikke lavet på hjemmesiden så hvis du vil vide priser med mere så er det en god ide at ringe til dem og spørge.

Alt i alt så er det et helt anderledes sted end andre kaffebarer/værtshuse i byen og jeg fandt det hyggeligt og ret underholdende at kigge mig omkring og få en god sludder om diverse ting der hænger på væggene.

Medic out.

Ingen kommentarer: