mandag den 23. februar 2015

Grove madpandekager


I går fandt vi på at prøve at lave grove madpandekager til aften og efter en del søgen på nettet så havde jeg sammenstykket min helt egen personlige opskrift som jeg afprøvede på en 28 cm støbejernspande. Det er den bedste pande jeg ejer og den har tjent mig godt i ca. 15 år.

Som tilbehør til disse her grove madpandekager fik vi oksekød stegt i gryde, blandet med tomatpure, hakkede tomater i chili, salt og vores egen hjemmelavet stødte chilipeber. Billederne af dette var alt for dårlige så dem må I desværre tænke jer til.

Udover det så lavede vi stegte champion med salt, citronpeber og røget paprika. Der var skåle med salat, agurk i tern, rød peberfrugt i skiver og majs plus diverse salatdressinger og Sambal Oelek til chili elskeren.

Hele måltidet var super mættende og pandekagerne havde en lækker smag og var utrolig gode.

Jeg skriver godt nok 12 dl mælk, men tror godt man kan bruge 13 dl så de ikke går så let i stykker når man skal vende dem første gang.

Ingredienser: (14 store pandekager)

3 dl groft rugmel
3 dl grahamsmel
2 dl hvedemel
2 tsk fint salt
12 dl mælk
8 s/m æg
4 spsk magarine

Fremgangsmåde:

Bland æg og mel før du tilføjer melet gradvist.

Smelt magarine og hæld det i.

Lad dejen hvile i 30 minutter i køleskabet.

Steg gyldne på en pande.




Enjoy :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: