torsdag den 1. januar 2015

Nytårsfortsæt

Mig med tekop version 2, nøje udvalgt af den mellemste af drengene.

I går aftes/nat fejrede vi alle begyndelsen på det nye år 2015. Der blev spist god mad, hyggesnakket, drukket det ene eller den anden form for spiritus samt sodavand og hvad hjertet nu begærer. Mange var også ude og fyre for tusindvis af kroner fyrværkeri af for at byde det nye år velkommen.

Der er jo en tradition for at man skal lave en form for nytårfortsæt og prøve at holde dem hele året indtil næste omgang nytårsaften. Mine er ikke så mange og heller ikke så avanceret for så ved jeg de ikke er til at holde.

Jeg har måtte bide i det sure æble og har måtte lave et som jeg ved bliver hårdt at holde, men som er nødvendigt for min bogreols overlevelse.

Fortsæt 1:
Der er dømt bogkøbs-stop i hele 2015, så jeg kan få ryddet ud i nogle af alle mine bøger som ligger og venter på at jeg får dem læst. Ikke en eneste bog må jeg købe, men må gerne låne hvis chancen byder sig.

Fortsæt 2:
Skal have sorteret bøgerne for dem som jeg ved at jeg ikke får læst og have givet dem jeg ikke gider have stående på bogreolen til velgørenhed. Det er en tradition som jeg har brugt i mange mange år og det er min måde at give noget til de steder der hjælper andre i nød.

Fortsæt 3:
Der ud over så har jeg i november og december simpelthen spist for meget slik og chips og nu er det slut. Må kun spise det en gang om ugen - enten en fredag eller en lørdag - resten af tiden skal jeg ty til grøntsager og frugt. En bedre levestil er det jeg håber for 2015.

Fortsæt 4:
Nå nu vi er ved det med levestilen så er min motions-tilstand desværre forsvundet gradvist i 2014 og fra dags dato så skal der mere motion og flere gåture ind i kalenderen. Jeg kan mærke på min ryg og alle de steder der gør ondt på min krop at jeg har forsømt dem og det er bare ikke godt nok.

Fortsæt 5:
Skal have fundet mig et fuldtidsjob i år så jeg kan få råd til nogle af de ting jeg gerne vil foretage mig. Ingen penge ingen oplevelser. Da jeg elsker oplevelser må der være noget her på øen jeg kan bruges til så jeg kan komme ud og opleve Danmark eller verden.

Det er meget enkle nytårsfortsæt jeg har og ved med sikkerhed at jeg sagtens kan overholde dem uden nogen problemer.

Det der bliver mest svært er at finde et fuldtidsjob da der er hård kamp om jobbene her på Bornholm, men nu har jeg jo kørekort og kan komme lettere rundt på øen så mon dog ikke det skulle lykkedes for mig. Det håber jeg inderligt meget.

Har du haft en god nytårsaften?
Hvor mange nytårfortsæt har du for 2015??

Medic out.

Ingen kommentarer: