tirsdag den 13. januar 2015

Gåtur i grå- og regnvejr

Gudhjem

Nu da jeg har mit eget kørekort og kan køre mig en tur hvis jeg har lyst, så er Bornholm lige pludselig blevet mere tilgængelig og det er en skøn følelse at kunne sætte sig ind i bilen og tænke "Nå hvor skal vi køre hen i dag?"

Det var lige hvad jeg gjorde her til eftermiddag og turen gik til Svaneke - Bølshavn og Gudhjem hvor jeg parkerede på den store parkeringsplads ved tankstationen når du kommer ind i byen for ikke at udfordre mig selv alt for meget med Øens stejleste gade på min første tur til byen i bil som fører.

Nede ved havnen er der en trappe som går op til en sti hvor man kan nyde havet og klipperne. Jeg har fra første færd jeg så den trappe gerne ville op og se hvad der fandtes bag den.

Der er smuk natur med klipper og så har du den skønneste udsigt til havet. Jeg stod og tænke på at jeg skulle pakke en frokostkurv til sommer og hive ham den dejlige med op og nyde den på dette her smukke sted.






Selv om vejret er skidt og man bare har lyst til at blive indenfor, læse bøger og drikke te så drages man stadig af øens smukke natur. Den er noget helt specielt på alle tider af året og det gælder bare om at komme ud og nyde den.

Når vejret bliver lidt bedre her på klippeøen så vil jeg drage ud og vise Jer et af mine ynglingsteder. Det er en kyststrækning ved Årsdale som virkelig er meget smuk. Har ikke haft meget held med mit kamera når jeg skulle forevige det, men det håber jeg får en solskinsdag inden længe.

Medic out.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Guld hvor er der smukt! Selv i det lidt triste vejr!:)

Medic sagde ...

Hej Astrid :-)
Du kan tro Bornholm er smukt i alt slags vejr og jeg nyder at kunne køre ud og gå en tur plus tage billeder af hvad jeg ser.

Er så glad for at jeg har fået alt det natur lige uden for min hoveddør, man har slet ikke lyst til at sidde indenfor selv om vejret er trist (medmindre det virkelig vælter ned med regn).

Havet er en fantastisk oplevelse og sommerbyer er spøgelsesbyer her om vinteren. Det er en underlig oplevelse hehe.