søndag den 28. december 2014

Juleaften nr. 2


Ham den dejlige og mig rejste den 24. december fra Bornholm til Lolland hvor mine forældre bor for at fejre jul sammen med dem og min lillebror, resten af familien var udenlands som de plejer at være hvert andet år. Vi holdte en lille juleferie og tog først hjem den 26. december efter 3 dages hygge.

Vi overnattede på Hotel Lolland og det er et godt sted at sove. Betjeningen er venlig og høflig og der kommer vi helt sikkert igen :-)

Jeg fik lov til at pynte mine forældres juletræ helt alene, da drengene lige pludselig havde andre ting de skulle og det er noget som os børn plejer at gøre uden vores forældres indblanding. Synes selv jeg fik pyntet det rigtig fint.

Min mor havde stået i køkkenet det meste af dagen og da vi endelig satte os til bords så var der ikke et øje tørt. Nøj hvor smagte julemaden godt, men det plejer den jo at gøre så det var som det plejer.
Der blev snakket lystigt om bordet og vi hyggede til den store guldmedalje selv om vi kun var 5 mennesker.

Efter maden så skulle der slås mave inden den obligatoriske risalamande hvor jeg havde sørget for mandelgaven. Mandler med chokolade og lime med et tvist af cayennepeber. De er fra Chris og Marios i Nexø som også laver karameller.


Havde faktisk allerede før jeg ankom til Lolland bestemt mig for at min lillebror skulle vinde mandlen så han kunne få denne her skønne mandelgave. Og det gjorde han faktisk også da han brugte min fars metode til at finde mandlen. Lidt imponerende :-)

Før risalamanden så skulle vi have gaver og jeg/vi fik det som vi ønskede os.

Af mine forældre fik jeg Elisabeth Arden: Green Tea parfume og en lille tube creme i samme mærke. En rulle til at fjerne fnuller med og en cd med "The Three Tenors: Christmas".

Af min lillebror fik vi en omgang biografbilletter som vi havde ønsket os. De vil blive brugt på en tur i biffen for at se "Hobitten: Femhæreslaget"i eftermiddag.


Alt i alt en rigtig dejlig aften med masser af hygge og en meget veloplagt lillebror der mente at vi var svenskere og ikke bornholmere hehe.

Havde du en god jul??
Fik du hvad du ønskede dig??

Medic out.

1 kommentar:

Piskeriset sagde ...

Det lyder som en hyggelig aften :-)

Jeg havde også en dejlig aften med familien. Her var det min svigermor, der fik mandlen :-)