fredag den 12. december 2014

Bornholms Thehandel

©Bornholms Thehandel

I onsdags kørte jeg min første tur alene i ham den dejliges bil om formiddagen i regn, slud og blæst til Aakirkeby for at kigge på en butik som jeg længe gerne har ville besøge da jeg jo er en stor the-drikker. Jeg snakker om Bornholms Thehandel.

Det er en super lækker og dejlig butik som ligger på torvet i Aakirkeby og næste gang jeg skal derhen, en gang i næste uge, så kører jeg helt sikkert tidligere så jeg rigtig kan kigge rundt og få alle indtrykkene med mig.

Det første jeg lagde mærke til var at de havde den thevarmer som jeg forelskede mig i i en lille eksklusiv butik i København tidligere på året. Den er fra Ulster Weavers og ligner en sovende kat. Har selvfølgelig trevlet nettet tyndt, men kunne ikke rigtig finde den rigtige pris og farve.

At jeg så skulle finde den på Bornholm i en lille hyggelig thehandel var lidt af et scoop da jeg har lovet mig selv at jeg skulle have en gave for bestået køreprøve. En af de bøger jeg har bestilt er blevet annulleret så jeg valgte at købe tevarmeren i stedet.


Jeg fik da jeg blev udlært i tidernes morgen en meget fin Desiree the kande som jeg ikke har brugt så meget. Men som jeg faktisk rigtig gerne ville bruge meget mere. Min fine nye thevarmer passer perfekt til the kanden så nu skal der drikkes rigtig te lavet af skønne teblade.

Det er mega svært at finde en thevarmer i de danske butikker for sådanne noget bruger man ikke mere i de danske hjem og jeg er ikke særlig god på min symaskine til at lave en selv. Så hip hurra for te-handlere der ved hvad kunderne gerne vil have.

Udover tevarmeren så købte jeg også to forskellige slags the.

Den ene hedder Solskinsthe og er Bornholms Thehandels egen blend af grøn og sort kinesisk te (Earl Grey) med rabarber og ananas.En særlig hilsen til 'Solskinsøen' med smag som en varm sommerbrise. Den smager rigtig godt og er super lækker i smagen.

Den anden hedder Ginger & Lemon og er Grøn China Chun Mee med hel ingefær og citronskal. Dejlig frisk the med et klassisk forfriskende mix af ingefær og citron. Jeg er vildt med denne her the. Den er godt krydret med ingefær og det er jo super godt mod forkølelser og andre ting som man kan få i denne her kolde tid.


Selve atmosfæren i butikken er skøn. Jeg styrede lige direkte mod hylderne med the-kander og the-krus som der var rigtig mange i forskellige udformninger og farver med alle mulige slags motiver. Mit blik faldt jo på dem med katte af en eller anden grund. Men her var alt hvad hjertet begærede.

Der var også the i lange lange baner (200 forskellige) i så mange slags at jeg ville blive frygtelig gammel før jeg havde prøvet dem alle sammen. Man får virkelig svært ved at bestemme sig når man står i butikken og får åbnet den ene store beholder efter den anden med skønne duftende the'er.

De har også lækkerier fra Italien, Frankrig og selvfølgelig Bornholm plus der er gaveartikler i alle slags til the-hungrene eller kaffedrikkende mennesker.

Indehaveren er datter af hende der har Østerlandsk Thehus ved Nørreport station så hun har erfaringen med sig og hun er rigtig sød og venlig. Hun fik mig til at føle mig godt til pas og jeg vil helt sikkert komme igen.

Dette her indlæg er ikke sponsoreret på nogen måde, jeg er bare super glad for at finde et Thehus beliggende på øen som kan stille min lyst til the og som også kan give mig nogle nye og spændende smagsoplevelser.

Hvis du har lyst til at besøge deres facebook så er adressen her: Bornholms Thehandel facebook.

Er du the-/ eller kaffedrikker og køber du dine produkter hos supermarkedet eller i en specialbutik??

Medic out.


P.S. Jeg vil næste gange tage mit kamera med og knipse et par billeder så I kan se hvordan der ser ud indeni butikken og udenfor i denne her skønne juletid :-)

1 kommentar:

Morten sagde ...

Bornholms Thehandel er sikkert en hyggelig butik, men det er desværre et par ret væmmenlige mennesker der driver den. Udover at de begge spreder højreorienteret propaganda på Facebook, så har Phillip også groomet en 13-årig pige.

Jeg synes du skal tage artiklen ned, desværre.