lørdag den 18. oktober 2014

Filip Engell er tilbage i 2015

© Kenneth Bøgh Andersen

Denne her nyhed blev slået op på Facebook i går af selveste djævle forfatteren Kenneth Bøgh Andersen:

DEN STORE DJÆVLEKRIG FORTSÆTTER!
Serien om Den Store Djævlekrig sluttede i 2010, da 4. bind Ondskabens engel udkom. Det var hovedpersonen Filip Engells og mit endegyldige farvel til Helvede, og det var ikke meningen, at nogen af os skulle vende tilbage. Krigen var udkæmpet, og historien var slut.


Men kort tid efter fjerde og sidste bind var udkommet, dukkede der en ide op. Til noget, der måske kunne være en ny mulighed for Filip – og mig – til at vende tilbage til Helvede. Et nyt eventyr. En ny slutning.

Jeg afviste det til at begynde med. Nogle ting skal man lade hvile i fred, og hvis det ikke blev godt … Et dårligt bind 5 ville ikke bare være et dårligt bind 5, det ville ødelægge hele serien.

Men ideen ville ikke gå væk. Tværtimod begyndte den at give liv til flere ideer. Mange flere. Samtidig havde jeg hele tiden følt, at der var en del bibelhistorier, som jeg ikke havde berørt i de første fire bind, men som jeg gerne ville tage under kærlig behandling. Og hvis det nu var muligt at smelte disse historier og mine ideer sammen, så …

Så.
Nu er den på vej. Den Store Djævlekrig 5 udkommer 15.september 2015. Jeg håber, det bliver godt. Jeg ved, det bliver ondt. Og jeg glæder mig meget til endnu engang at byde alle læsere af Den Store Djævlekrig velkommen tilbage til Helvede!

PS. Du er også velkommen til at dele denne nyhed, så vi kan få spredt det onde budskab ...



Det var i forbindelse med at han var med på Herlufsholm Fantasy Bogmesse at han kom med nyheden.

Det bliver vildt og det bliver stort. Der er mange af os fans der glæder os til et glædeligt gensyn. Nu må vi så håbe at bind 5 bliver lige så god som resten af serien.

Har du læst Den Store Djævlekrig?
Hvad synes du om den?
Er der brug for en efterfølger?

Medic out.

2 kommentarer:

Katja (@eeyorenyk) sagde ...

Jeg døde næsten lidt af lykke, da jeg læste det i fredags! Men indrømmet, jeg er også MEGET nervøs for om den kan tage kampen om med de første fire bind. Jeg synes jo desværre at Antboy skulle have haft lov til at hvile efter de første tre, så er noget nervøs for denne her. Ikke mindst fordi jeg SÅ gerne vil knuselske Filip og alle de andre endnu engang. :D

Medic sagde ...

Jeg er også meget nervøs over hvordan bogen den bliver Eey. Måske får Filip lov til at blive i helvede denne gang. Det synes jeg jo godt han kunne være blevet i bind 4 når nu han kom tilbage med buler/horn i panden.

Håber inderligt ikke at det bliver en vandet historie og der er hold i den. For det ville være synd for serien.

Vi må bare krydse fingre og håbe det bedste :-)