mandag den 27. oktober 2014

Anmeldelse af Eventyret om Despero

Bagside flappen fortæller:
Dette er historien om Despero Tilling, som er en mus, der elsker musik, eventyr og en prinsesse ved navn Ært. Det er også historien om en rotte ved navn Obskur, som lever i mørket, men higer efter en verden fuld af lys. Og det er historien og Sisken So, en ikke alt for klog tjenestepige med et enkelt og uopfyldeligt ønske.
Disse personer skal ud på en rejse,som fører dem ned i et frygteligt fangehul, op på et strålende slot og ikke mindst ind i hinandens liv.
Hvad sker der så??
Læs videre og du skal finde ud af det.










Anmeldelse:
Jeg tog denne her bog med på min weekend rejse til København fordi det var let læsning og jeg ikke ville have en uhandy bog med i min weekend taske.

Den er kommet med på min bogchallenge liste i sidste øjeblik fordi jeg har haft den liggende i alt for mange år uden at få den læst. Det er en bog som jeg for lang tid siden købte på en personaleauktion i min tidligere boghandel Arnold Busck.

Det er en sød lille historie om den lille mus Despero som bliver født virkelig lille med store øre. Han er meget anderledes fra de andre mus på slottet. Han elsker musik, eventyr og forelsker sig i prinsessen og skal på sin egen ridder opgave for at redde hende fra en rotte der vil have hævn.

Jeg kunne virkelig godt lide historien og det tog mig rundt regnet kun 4 timer at blive færdig med bogen. Den er krydderet med sort hvid illustrationer som passer rigtig godt til bogen.

Selv om du er anderledes kan du stadig have en plads på denne her jord, selv om du er en mus, en rotte eller et menneske. Lad været med at forkaste de kvaliteter som andre måske må indeholde også selv om de ikke virker vigtige i din verden. Måske har de noget at tilbyde som du har brug for og omvendt.

Bogen er skrevet af Kate DiCamillo og udgivet på Forlaget Apostrof som nu er overtaget af Forlaget Carlsen. Den er udsolgt fra forlaget. 4/5 stjerner. Fra bogvæggen.

Ingen kommentarer: