søndag den 25. maj 2014

Postkort til en du holder af


Da jeg var ude og cykle i sidste uge for at aflevere en jobansøgning på et hotel så tog jeg forbi en by der hedder Snogebæk for at kigge lidt på byen der om sommeren er utrolig populær blandt turister og bornholmere.

Kom forbi Bo Bendixen's butik hvor de var ved at gøre klar til sommeren. Blev lokket ind af de sjove figurer på krus, t-shirts og postkort. Efter at have gået og kigget i et stykke tid så sprang to kort med giraffer og hunde op i min hånd.

De skulle sendes til min bedste veninde på Sjælland og til min netop hjemkommende far på Lolland.

Nu ved jeg godt at det er dyrt at sende postkort til dem man holder af. Men jeg kan godt lide at glæde dem jeg holder af så derfor har jeg installeret en app på min telefon fra Post Danmark hvor jeg kan købe porto via enten mit kreditkort eller min mobilregning. Det sidste er det letteste for mig så det gør jeg en gang i mellem.

Jeg ved hvor glad man bliver for en lille hilsen og jeg synes også det er helt vildt hyggeligt at sidde og prøve at finde på et eller andet spændende at skrive på meget lidt plads. Får tit og ofte skrevet en hel roman selv om det slet ikke var meningen, men dem jeg skriver til bliver helt vildt glade.

Det er nok også fordi jeg har efterladt min familie og min nære vennekreds på Lolland og Sjælland at jeg er begyndt at indse hvor rart det er med en lille hilsen i postkassen. Har altid godt kunne lide at sende postkort og efter internettet er kommet så er den disciplin næsten gået i glemmebogen.

Men behøver jo ikke sende kortet med den dyre A-post takst. Man kan jo også godt vælge den lidt billigere B-post takst som så gør at kortet tager lidt længere om at nå sin destination. Alt i alt så virker det som om at vi bedre kan lide at sende hinanden hilsner på det anonyme Internet end et håndskrevet postkort.

Så glæd en ven eller et familiemedlem. Find det postkort du synes passer til dem og send en hilsen med kærlige tanker. De bliver så glade og vil helt sikkert fortælle alle dem de kender at de har fået post fra dig på den gode gamle manér med postbudet.

Jeg gør det og elsker at få den kærlighed og tak tilbage som min familie og mine venner giver mig når jeg sender dem en tanke fra mit hjerte.

Hvad synes du om at sende postkort til dem du holder af??

Medic out

Ingen kommentarer: