torsdag den 13. marts 2014

Hr.Ferdinand sendte mig en lille pakke


Jeg er i gang med Linda Castillos anden bog: Bøn om tavshed om den tidligere amispige og nu politichef Kate Burkholder i den bette by Painters Mill i Pensylvanvia. Indtil videre holder den hvad den lover og jeg glæder mig til at dykke dybere ned i det mordmysterium som den præsenterer.

Forlaget Hr.Ferdinand  har sendt mig et anmeldereksemplar af Castillos nye bog: Bryd tavsheden som udkom i går den 12. marts på forlaget.

Bagsiden fortæller:
Slabaugh-familien er gode Amish-bønner, ydmyge og hårdtarbejdende og med fire børn og en stor familie. Da forældrene og onklen findes omkommet i deres lade, ser det ud til at være en tragisk ulykke; methangas forgiftning fra gylletanken forårsaget af dårlig udluftning. Men under det obligatoriske obduktion opdager retsmedicineren at et af ofrene er blevet såret i hovedet før døden indtraf, så noget tyder på, at noget er galt. Men hvem kunne være interesserede i at gøre Slabaugh-børnene forældreløse? Og er dette mord på en eller anden måde forbundet med en række chokerende had-forbrydelser mod Amishfolk, som har fundet sted for nylig?

Kate Burkholder, som selv er opvokset som amish, er fast besluttet på at lade retfærdigheden ske fyldest og få fat i morderen. Eftersom den anden række forbrydelser bærer præg af at være had-forbrydelser, sender staten en efterforsker fra statspolitiet; John Tomasetti, som Kate har et langt og kompliceret forhold til. Sammen søger de en forbindelse mellem de kriminelle handlinger – og afdækker en mørk hemmelighed under det idylliske amishsamfunds overflade.

Nå men den ligger til mig når jeg er færdig om en dags tid eller to med den jeg har gang i nu. Må sige at Kate Burkholder er begyndt at gro på mig. Jeg kan rigtig godt lide hende og hendes lille medarbejderskare af dedikerede politibetjente.

 Medic out.

2 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

God bedring! Godt, der er bøger at læse i, når man har snue.

- Anne

Medic sagde ...

Tak tak Anne og Kit. Det går fremad og jeg har desværre ikke kunne læse så meget i sidste uge da jeg har hostet og pudset næse til den den store guldmedalje. Først søndag var det muligt at holde en bog og læse et sammenhængende kapitel uden at skulle lægge bogen for at hoste mine lunger op.