fredag den 7. marts 2014

Anmeldelse af Blå engel

Bagsiden fortæller:
Tænk hvis du en dag får at vide, at nogle af menneskene på jorden er engle -  og du tilhører den art.

Det er, hvad der sker for Oskar på 9 år og Emma på 14 år, da de en dag bliver hentet af Nicholas, en hvid engel, som fortæller dem, at de er udvalgt til at lede kampen mod de dæmoniske sorte engle.

Blå engel er første del i serien Blå engel.











Anmeldelse:
Jeg havde håbet at jeg kunne nå at læse denne her bog til min bogchallenge, men det gjorde jeg bare ikke. Grunden er at den simpelthen er tung at læse. For første gang i mange mange år blev jeg træt når jeg læste og jeg synes jeg skulle anstrenge mig for at komme igennem bogen.

Hovedpersonerne Emma og Oscar voksede ikke ligefrem til helte i historien. Jeg kunne ikke rigtig finde frem til deres indre kerne. De forblev to karakterer i en historie der så gerne vil en masse, men som ikke rigtig kunne løfte sig fra jorden.

Den eneste jeg virkelig godt kunne lide var gargoylen Gekida som på en eller anden måde har fået liv at sin tidligere ejer Fafner. Han er legesyg og bringer lys til historien.

De to børn kommer på en rejse til de Blå Engles planet og her bliver de oplært i kampteknikker og får 4 velsignelser som skal hjælpe dem i kampen mod de Sorte Engle der bruger menneskene som føde og tapper dem for glæde og liv.

Forfatteren vil rigtig meget med denne her bog, men formår ikke at få læseren med sig og det er rigtig synd for bogen har potentiale til at kunne blive noget rigtig stort. Problemet er at den efterlader èn med en tom fornemmelse når man har lagt den fra sig.

Bogen er et anmeldereksemplar fra Skriveforlaget og Maria Louise Staffe som også er forfatteren. Bogen kan købes hos landets boghandlere til 199,95 kr. 2/5 stjerner.

Ingen kommentarer: