søndag den 8. december 2013

Min nye bedste ven: TjørBussen app til min mobil



Beskrivelse:
Følg busserne på Bornholm. Busserne har installeret en GPS, hvilket gør det muligt at se hvor busserne er i realtid. Tallene indikerer om bussen er til tiden, forsinket eller foran tid.
Data er hentet fra BAT's hjemmeside hvor man kan hente flere detaljer om bussen, såsom ruteoversigt mm.
Se mere på: http://bat.dk/da/livemap.aspx

Beskrivelse fra BATS hjemmeside:
"Der er ingen rejsegaranti hvis bussen kører rettidigt, selvom der er vist en forsinkelse på kortet.
Busserne vist på kortet er både de busser der er udstyret med realtid og uden realtid. De busser der har realtid er vist med et tal i den højre side af markeringen.

Eksempelvis er Bus 9 +1 Markeringen for Bus rute 9, der er 1 minut efter køreplanen. Hvis der ikke er en talmarkering, er der ikke realtid i bussen og køreplansdata vises."

App'en er lavet som et eksperiment i juni 2013, men vi tænker at folk faktisk gerne vil bruge den, og vi har derfor gjort den tilgængelig. App'en er ikke blevet testet grundigt, da vi blot henter data fra BATs egen hjemmeside. App'en vil virke så længe BAT leverer deres data uændret.

Jeg skulle til Rønne i torsdags og aflevere mit TDC grej inden stormen Bodil for alvor fik fat i Bornholm. Da det godt kan være lidt svært at finde rundt i diverse busplaner og hvem der kører hvorfra og hvornår så fandt jeg på Playbutik på min mobil denne her lille super fantastiske app som hjælper til at se hvor busserne er med gps tracking.

Testede om appen virkelig virkede dagen inden min tur for at se om den holdt hvad den lovede og det gør den for jeg kunne uden problemer se hvor alle busser er og om de er der hvor de skal være rent fysisk i min by.

Så hvis der sidder nogle bornholmere derude som synes det er ganske irriterende at stå og vente på en bus der eventuelt er forsinket eller om de er i tvivl om hvornår den kører så skulle I tage at downloade denne her app for den vil helt sikkert hjælpe. Man skal dog huske at slå Internettet og sin egen gps til på telefonen for at kunne bruge appen fornuftigt.

Dette indlæg er ikke sponsoreret eller noget andet, det er bare en ganske almindelig oplysning til folk om noget der rent faktisk virker.

Medic out.

Ingen kommentarer: