søndag den 8. december 2013

Makronkage med chokolade


Mine gamle naboer fik overtalt mig til at bage en kage til torsdag den 21. november og servere aften kaffe til dem og holde en vi-ses og det var hyggeligt at bo i samme ejendoms aften. Det var mægtigt hyggeligt og jeg prøvede endnu en gang en ny opskrift, denne gang en makronkage med chokolade som jeg havde fundet på nettet hos CookieCrumble.

Ingredienser:
3 æg
250 gram sukker
150 gram groft knuste makroner
1 spsk mandelessens
125 gram smeltet smør
125 gram hvedemel
100 gram hakket chokolade (her brugte jeg en 70% chokolade)
+ smeltet chokolade og pinjekerner til pynt

Fremgangsmåde:
Pisk æg og sukker hvid og skummende og tilsæt dernæst det smeltede og afkølede smør. Tilsæt så mandelessensen og hvedemel og rør dejen jævn og glat. Vend nu de knuste makroner og det hakkede chokolade i og fordel dejen i din smurte tærte/kageform.

Bag kagen ved 200 grader i ca. 20 minutter eller indtil kagen er blevet fast indeni, men ikke for fast. Kagen skal ikke overbages.

Lad kagen køle helt af på en bagerist før den skæres ud og pyntes med smeltet chokolade og pinjekerner. Chokoladen bruges til at holde fast på pinjekernerne.

Denne her kage er en svampet og dejlig kage til både en god kop te og en god kop kaffe. Jeg holdt lidt af den hakkede chokolade tilbage og smeltede det til toppen af kagen. Mums siger jeg bare. Ham den dejlige smagte den da han ankom fredag inden store flyttedag og jeg fik besked på at den måtte jeg meget gerne bage igen. Den blev helt sikkert også god af at stå natten over.

Enjoy.

Medic out.

Ingen kommentarer: