mandag den 4. november 2013

STAR WARS event i Taastrup Kulturcenter


I lørdags var jeg inviteret med til STAR WARS event i Taastrup Kulturcenter som var arrangeret af Dansk STAR WARS Loge sammen med mine venner Tom, Tina og Spy. Senere på dagen mødtes vi med 3 andre venner og hyggede med dem også. Jeg er kæmpe SW fan og har altid været det. De sidste par år har det dog ligget en smule stille på grund af en hel masse forskellige ting. Dette event har dog helt sikkert sparket liv i min evige interesse for SW universet.

Mødte skuespillere fra filmene og endda også skulptøren som har lavet Darth Vaders hjelm og en hulens masse andre ting. Vi fik en god snak om filmene, arbejdet i 40 graders varme i Tunesien, kostumerne osv osv. Alle var så søde og snakkesagelige.

Fik Femi Taylor som spiller Oola til at signere min t-shirt så jeg havde et minde fra dagen. Det kostede mig heldigvis kun 50 kr. og det er jeg ret glad for. Alle de andre skuespillere skulle have meget mere for det og på det punkt var jeg altså monster nærig. Til næste år så skal jeg have en anden skuespiller til at signere det andet ærme af t-shirten og sådanne bliver jeg ved indtil jeg ikke gider mere.


Ikke det bedste billede, det ved jeg godt, men mit kamera synes ikke det skulle stille så skarpt som jeg gerne ville have.

Mine venner tog fusen på mig (endnu en gang hehe) ved få mig tegnet som Princess Leia. Det var så underligt at have en kunstner til at kigge indgående på dig i 20 minutter mens han sketcher og tegner dig. Nå men det var deres gave til mig så jeg har noget at huske dem med når jeg flytter til Bornholm.


Der var stande med STAR WARS ting og sager, Lego og merchandise fra andre kendte film og bøger. Der var en stand hvor der blev solgt autografer fra hvilken som helst kendt skuespiller. Jeg mente dog at det var alt for dyrt at betale 450 kr. for en autograf på et billede fra Kenny Baker som sad indeni min store helt R2D2. Det var en smule vildt at se hvor meget de forskellige autografer var værd i danske kroner. Der blev også solgt bøger i et par stande og jeg kom til at købe et atlas over SW universet. Den var bare alt for interessant til at blive liggende og så hviskede den mit navn mere end en gang :-)


Der var så mange som var klædt ud som deres ynglings SW karakter og jeg synes det var såå fedt at opleve. Synes jeg hele tiden så nye udklædninger som var super fede og alle var bare i character når man bad dem om et billede. Det kan godt være det skulle have været et arrangement for børn, men os voksne hardcore STAR WARS fans var også i meget høj grad tilstede.






Der var udklædnings konkurrence for børnene og jeg var heldig at få taget et billede af en knægt som var  udklædt som R2D2 i et af de fedeste kostumer jeg længe har set.


Jeg kan helt sikkert anbefale at man besøger eventen til næste år når det endnu en gang bliver afholdt. Det var så fed en oplevelse at jeg var helt oppe at køre lige indtil jeg gik i seng lørdag aften. Hvis du vil se flere billeder fra dagen så kan du besøge min Picasa hvor jeg har uploaded de resterende billeder fra en magisk dag.

Medic out.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej ingrid sikke en flot blog. Hvis du har lyst til at skriver lidt om star wars weekend eller andre fede film/events så kan du finde mig på facebook kaldes KittyV85DK :-)