fredag den 8. november 2013

Burgerboller med bid i


Har her til formiddag bagt burgerboller til min pulled pork som jeg skal servere i aften. Resultatet blev rigtig godt og jeg har som altid ændret i opskriften så den lige passer til mig.

Har lånt det meste af opskriften fra Amo's "Den Store Fødselsdags Bagebog" og den hedder Stor MAXI burgerboller.

Ca.10 stk

Ingredienser:
50 gram gær
3 dl lunkent vand
1/2 dl olie
100 gram Amo Fuldkornshvedemel (her brugte jeg 300 gram)
500 gram hvedemel (her vejede jeg 300 gram af, men brugte vist 500 gram da dejen var for våd)
1 æg
3 spsk sukker (her brugte jeg 2 spsk chilihonning)
1 tsk salt

Pynt:
1 sammenpisket æg
Sesamfrø

Fremgangsmåde:
Opløs gæren i det lunkne vand sammen med honning og salt. Lad det stå i 12 minutter. Tilsæt de øvrige ingredienser når de 12 minutter er gået. Ælt dejen glat i ca. 10 minutter. Lad dejen hæve tildækket og lunt i ca. 30 minutter. Form 10 store boller og tryk dem flade. Prik dem med en gaffel. Lad bollerne hæve tildækket og lunt til dobbelt størrelse i ca. 40 minutter. Pensl dem med æg og drys med sesam. Forvarm ovnen til 225 grader (varmluft 210 grader) og bag bollerne ca. 10-14 minutter afhængig af størrelse.


God fornøjelse med opskriften :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: