mandag den 11. november 2013

BogForum oplevelse i lørdags


Jeg var sammen med mine 11 venner på den længe ventede udflugt til BogForum i lørdags. Vi tog afsted fra hvor jeg bor med toget kl. 0915 og DSB gør det ikke lettere for de rejsende ved at lave sporarbejde når man har en tidsplan. Da vi endelig ankom til Bella Centeret var klokken 1110 havde jeg en smule travlt fordi jeg ville møde min absolutte ynglings forfatter Chris Carter.

Der blev løbet op og ned af gange før vi endelig fandt Forlaget Jentas stand da jeg et kort øjeblik var faret vild i opdelingen og opsætningen af standene. Nå men efter at have løbet rundt så fandt vi Jentas og Chris Carter som var ved at være i gang med at signere sine bøger. Jeg havde sagt til alle vennerne at jeg ville tage en gave med til Chris i form af en Cuba Caramel og en kakaomælk. Grunden var at da jeg for to år siden mødte ham i Arnold Busck i Køge anbefalede jeg ham at han skulle købe sådanne en og prøve den når nu han skulle til afterparty på Krimimessen i Horsens.


I kan tro at Chris blev rigtig glad og meget overrasket over gaven og han viste alle på standen den med "Se hvad jeg har fået". Fik af vide at han siden han landede i Danmark så havde han ikke bestilt andet end at snakke om at han skulle ud og finde en flaske Cuba Caramel for den kunne han ikke købe i London hvor han bor. Han løb faktisk rundt om sig selv i 5 minutter af glæde fordi han blev så glad. Jeg var helt vild lykkelig indeni fordi han blev så glad og nu kan vi vist også kalde os bedste venner forever :-) Der blev skrevet i mine 2 sidste engelske udgaver af hans bøger med et stort smil og vi fik en god snak om blandt andet hans bøger og self Cuba Caramel hehe :-) Lige nu glæder jeg mig til august 2014 for der skulle hans nye bog efter hvad han selv fortalte udkomme i England :-)



Fik også et anmeldereksemplar med på vejen af Paul Cleave: Det syvende mord. Den glæder jeg mig meget til at læse.


Efter snakken med Chris og Jentas så gik vi videre ud for at aflevere vores jakker. Det blev tid til bare at gå rundt og kigge på resten af messen. Vi gik ikke sammen i en stor gruppe, men nogen gange blev vi væk fra hinanden og så mødtes vi lige pludselig igen et eller andet sted.

Nogle af vennerne og ham den dejlige var første gangs besøgende og de var overvældet fra start til slut af mylderet af bøger, forlag, forfattere, kendiser, bognørder, bogelskere og at der var mange der ville besøge en messe med bøger. Forfatterne overraskede også specielt når de som Chris Carter var tatoverede som en mand med motorcykel og som Jim Lyngvild der var smilende og gerne tog en sludder for en sladder mens han signerede sin kogebog. Stemningen lignede ikke den vi oplevede sidste år, men det er nok fordi vejret var regnfyldt og alle mente at de skulle i Bella Centeret. For hold da op der var næsten ikke til at være. Men alligevelle var det igen en super fed oplevelse og alle havde forskellige oplevelser med hjem i rygsækken.

På et tidspunkt så endte vi næsten alle sammen hos Forlaget Tellerup hvor vi kiggede Zombie kravlenisser og vi fik os en lille snak med Harald. Han gav mig et anmelder eksemplar af bogen Tempest: Fanget i fortiden af Julie Cross. Den virker meget spændende og det bliver garanteret interessant læsning.


Efter snakken med Harald så gik jeg over for at se hvad ham den dejlige han lavede og lige pludselig så støder jeg ind i to gamle arbejdskammerater fra Arnold Busck Roskilde. Nøj hvor blev jeg glad for at få en lille hyggesnak med Christina og Louise. Det er alt for laaang tid siden vi har set hinanden.

Efter besøget hos Tellerup så gik vi videre og jeg fik besøgt lidt flere af de forlag som jeg har lovet at kigge forbi, nogen af dem havde rigtig travlt så det var en smule umuligt at få sagt hej og de andre der var der heldigvis tid til en lille hyggesludder.

Da vi skulle sende "Tante" Irene hjem til Haslev for at lave mad så var vi heldige at løbe ind i Jim Lyngvild og jeg fik da også lige et billede med ham med kommentaren "Hold da op du er jo ikke den lille lort som jeg troede du var". Han smilede og blev slet ikke fornærmet over min kommentar også på trods af at han faktisk var på vej til at forlade messen.


Jeg fik købt en ting på messen og det var den meste fantastiske gløgg som jeg har smagt meget meget længe. Vi var forbi den stand hvor den blev solgt og der blev givet smagsprøver rigtig rigtig rigtig mange gange og til sidst så måtte pengene op af pungen for at købe en 2 liters karton. Pigerne på standen var meget tålmodige og smilende hver gang vi kom med en eller anden dårlig undskyldning og bad om at måtte smage den der gløgg som de serverede.


Det er en vingløgg fra et svensk firma der hedder Blossa og den kan sagtens drikkes uden mandler og rosiner så god er den. Wow jeg var helt vild med fra første lille glas jeg fik og nu kan jeg godt begynde at glæde mig til jul og sne på Bornholm. Hvis du er vild med vingløgg så er det denne her du skal prøve at finde.

Nå men efter over 5 1/2 time på bogmessen så bestemte vi os for at vende snuden mod Haslev og fællesspisningen som er blevet en tradition i gruppen. Vi var alle fyldt med tusindvis af indtryk og havde ondt i fødderne efter at have gået rundt og rundt uden næsten af sidde ned. Den dejlige og mig kom hjem til vores seng kl. 2400 med fyldte maver og efter en aften med masser af grin og snak i gode venners selskab. Vi glæder os allerede til næste år.

Det eneste der måske ikke var så godt i år var at der var alt for mange mennesker og for lidt udluftning, Nøj hvor blev man træt i hovedet af den trykkende luft og så hader jeg ældre mennesker der bare mener de er en kampvogn som skal frem uanset om det betyder at de mejer en ned og næsten slår ens skulder af led. Med lidt høflighed kommer man langt uanset om man har travlt eller ej. Vi skal jo alle være på messen om vi så er unge eller gamle, ikke sandt???

Medic out.

6 kommentarer:

Mette / Bøgernes Univers sagde ...

Lyder da som en dejlig dag! :) Kan virkelig godt følge dig i det med "ældre mennesker", jeg blev også pløjet ned af flere i løbet af weekenden :D

Medic sagde ...

Mette du kan tro vi havde en dejlig dag på messen. Næste år så tror jeg der skal planlægges lidt mere med hvilken forfattere som vi skal høre og hvilken signeringer som vi skal til. Bare for at prøve noget andet hehe :-)

Gitte sagde ...

Åh jeg stod i duften af den gløg heeeele weekenden, det var forfærdeligt :D

Medic sagde ...

Gitte så er du måske kureret for at skulle drikke gløgg i december måned hehe???

Den var fantastisk og jeg er rigtig glad for at jeg fik købt en to liters brik med hjem :-)

Rikke'M sagde ...

Så fine billeder! Du har helt sikkert haft et skønt Bogforum! :)
Jeg var der kun om fredagen; næste år vil jeg også være der lørdag (hvis ikke hele weekenden), for det er der, alle de store navne kommer :)

Anonym sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud! Og hvor sjovt at høre læse om dit møde med Chris og Jim :P Specielt det med Chris.

Sjovt at vi har det på samme måde med den gløgg. Jeg vil ønske at den var billigere. For så havde jeg købt en med hjem :) Nu har jeg navnet, så vil jeg lige søge om den på nettet