onsdag den 30. oktober 2013

Hurtige grove kærnemælksboller


Jeg har i dag prøvet at bage ultra hurtige grove kærnemælksboller og de smager helt vildt fantastiske. Har proppet 3 slags kerner i selv om det ikke stod i opskriften samt brugt den chilihonning som jeg har fået af min bedste ven Bech. Nøh hvor smager de bare godt og det er ikke sidste jeg laver dem, det er helt sikkert.

Ingredienser:

175 g hvedemel
175 g fuldkorns hvedemel
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
2 tsk sukker / her brugte jeg 2 tsk honningchili
1 tsk salt
125 g smør
2 1/2 dl kærnemælk
Med lind hånd græskarkerner, solsikkekerner og hørfrø

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 220 grader.
Bland alle de tørre ingredienser, kerner og hak det kolde smør og honning i - det gøres nemt med en træspartel eller i en foodprocessor. Tilsæt kærnemælken og saml hurtig dejen - den skal ikke æltes.
Sæt dejen med skeer som 12 boller på en bageplade med bagepapir. Sæt pladen i ovnen 12-15 minutter - til de er gyldne og gennembagte. Lad dem afkøle på rist og nyd dem som tilbehør eller lille lækkeri med syltetøj og ost.



God fornøjelse med bagningen.

Medic out.

Ingen kommentarer: