onsdag den 30. oktober 2013

Anmeldelse af Mystikeren

Ét er, at det ikke altid er nemt for Daire Santos at bære det enorme ansvar, der hører med til at være søger. Noget andet er, at hendes konkrete mission: at besejre den onde Cade Richter, ganske enkelt virker umulig. Cades sjæl er nemlig vævet tæt sammen med hendes kæreste Daces sjæl, og det udsætter deres kærlighed for den ultimative prøve. Hvordan kan hun udslette Cade uden også at udslette sin egen kæreste? Er Daires og Daces kærlighed stærk nok til at overvinde døden? Og hvad venter dem på den anden side ...?

Jeg er stadig vild med denne her serie. Det er fedt at se hvordan Daire udvikler sig selv om hun bliver snøret af den onde tvilling Cade. Daire vågner op hos en der hedder Axel som reddede hende da Cade faktisk havde slået hende ihjel i bog nr.2. Axel er mystiker og lever i oververdenen. Hvorfor han redder Daire er en smule uklart. Men vi er meget taknemmelige for at vores hovedperson stadig er i live til at tage kampen op med de onde Richtere.

Der er også fuld gang i denne her bog og den vender næsten selv sine sider når du sidder og læser den. For Daire er det super vigtigt at få reddet hendes kæreste Dace som har mistet sin sjæl og som er langsomt ved at dø det mest trøsteløse sted i underverdenen. Hun flygter fra Axels trygge rammer og begiver sig ud på mere end en farefuld rejse dels for at finde Dace og hans sjæl, men også for at finde ud af hvad der skete da de blev angrebet af Cade. Hun får følgeskab af sine venner Lita og Xotichl på en af dem og møder Axel på en anden.

Cade er lige så ondskabsfuld som han hele tiden har været og man håber bare sådanne at nu er hans sidste tid snart omme. Jeg håber snart at Daire finder en måde at slå ham ihjel på hvor hun kan beholde Dace selv om det kan være svært at måske skulle opgive kærligheden for fred i Enchantment.

Så kommer vi til Dommedagsprofeten Suriel Youngblood og hans datter Phyre. De vil bare have fjernet tvillingerne fra jordens overflade på den ene eller anden måde. Phyre har fået en evne som "Giftkvinde". Hun kan via sit kys forgifte andre mennesker. Hendes far Suriel er bindegal og prøver med alle midler at gøre en ende på de onde Richtere. Dog uden held indtil videre. Er vild med hvad der sker med Suriel til sidst. Det er ganske velfortjent.

Paloma gør sit bedste for at hjælpe Daire og til sidst så drager hun mod et andet lykkeligere sted. Jeg blev ked af at vi skulle sige farvel til hende.

Bogen følger rigtig godt i trit fra bog 2. og jeg glæder mig rigtig meget til at se hvordan serien ender med bog 4. Dog har jeg ikke særlig meget fidus til Axel og hans rolle i historien. Synes stadig det er fedt at vi læser historien fra de forskelige personer i bogen. Det gør den lidt mere anderledes end andre bøger som jeg har læst.

Bogen er et anmelder eksemplar fra Forlaget Alvilda. Forfatteren er Alyson Noël og kan købes i landets boghandlere til 249,95 kr. 4/5 stjerner.