torsdag den 24. oktober 2013

Gaven til Benedicte :-)


Min græske gudinde Benedicte fra min gamle butik er blevet udlært BOGHANDLER med to meget flotte 12 taller for hendes afsluttende projekt. Derfor havde jeg sat hende stævne i Roskilde onsdag eftermiddag så jeg kunne sige tillykke. Hvad hun ikke vidste var at jeg havde været kreativ og lavet et kort til hende sammen med en lille gave i anledningen af hendes fuldførte svendeprøve og læretid. Nøj hvor blev hun glad for begge dele. Jeg elsker at overrasket de mennesker der betyder noget for mig og det er altid dejligt for mig at se deres reaktion når gaven bliver præsenteret.

Denne gang havde jeg fundet karameller med fløde fra Karamel Kompagniet i Svaneke, en omgange bolsjer med pebermynte smag, to røde lysestager, en hjertebox og prikket silkepapir fra Tiger.




Alt i alt fik jeg vist nok lidt over 2,5 timer til at gå med at snakke med Chefen, Benedicte og Mikkel (som altid kan få mig til at grine lige meget hvad han ryster ud af ærmet). Det var rigtig dejligt at se dem alle sammen igen og jeg har lovet at komme med kage inden jeg flytter. De skal være forsøgspersoner til noget så eksotisk som Lakrids-Citronmåne fra Johan Bülows nye kogebog "Lakrids I Maden".


Det er så en bog jeg har forelsket mig i og det gjorde jeg lige på stedet da jeg stod og kiggede i den for at se om den var noget jeg skulle investere i når jeg er flyttet. Havde også et godt øje til Claus Holm: Lav mad med lakrids, men den var ikke som jeg havde forventet. Så nu venter jeg og sparer op til den af Johan Bülow.

Hvor er det dejligt at man kan gå i boghandlen og kigge bøger for at finde ud af hvilken en man helst gerne vil have, det nyder jeg virkelig og så sætter jeg pris på at dem som man spørger til råds har ekspertisen når man er i tvivl og har brug for at blive klogere. Hip hurra for de gode og informerede boghandlere der ved hvad de taler om :-)

Medic out.

Ingen kommentarer: