torsdag den 5. september 2013

Anmeldelse af Satans Sjæl

En løgn, en gammel affære, et mørkt begær - nogle mennesker har hemmeligheder, de tager med sig i graven. Hvilke hemmelighed havde den kvinde, der blev myrdet om bord på et passagerfly? Og hvilken morder efterlod et sølvkors og tallet 143 i liget som eneste spor?

FBI-agent Smokey Barrett er denne gang på sporet af en seriemorder, der er på sin helt egen personlige mission. En koldblodig morder, som kender sine ofres allerdybeste hemmeligheder. For ham er intet menneske uskyldigt, heller ikke Smokey Barrett.

Cody McFadyen bliver ved med at gøre det som man elsker ved en ynglings krimiforfatter. Han sørger for at man bliver mere og mere nysgerrig. Han holder ens interesse vedlige med at smide små brødkrummer bag sig som læseren ivrigt spiser for at finde ud af hvad der sker på næste side.

Jeg må indrømme at jeg er kommet til at elske Smokey Barrett og hele hendes underlige super dygtige team som tager ud og opklarer seriemord. Der sker altid noget som man ikke rigtig forventer, der kommer afsløringer som man slet ikke regnede med og når de står og er på den mest bare bund i en efterforskning så får de alligevelle en lille break på den ene eller anden måde.

Denne gang handler det om mordene på praktiserende og troende katolikker der alle, næsten, er kvinder. På en eller anden måde så ved morderen hvad deres inderste hemmeligheder er og han vil udfri dem deres synd og sende dem direkte i himlen så de kan sidde frelst ved Guds højre side. Tal lige om storhedsvanvid og forestil jer så at han har gjort det i 20 år uden at blive fanget for det ville han ikke før tiden var rigtig. Han bruger Internettet til at udstille disse her stakkels ofre som han filmer mens de fortæller hvad deres synd er og til at få resten af verden til at høre hvad det er han gerne vil med sine morderiske tendenser. Se han mener jo ikke at der er noget galt i at hjælpe syndere i at møde døden og Gud, det er kun retfærdigt i hans øjne.

Vi møder igen lejemorderen Kirby som blander sig og som også kommer i problemer sidst i bogen. Men hun er en rå dame som ikke lader en morder gå sig på udadtil selv om hun er i hans vold. Smokey, James, Allan og Callie arbejder som besatte for at fange denne her galning og de gør en overraskende opdagelse som jeg ikke vil berette her for den skal I selv have til gode.

Der går også politik i sagen plus den katolske kirkes hellige sakramente og skrifte bliver udfordret af hvordan disse her "hemmelige" betroelser kan komme den forkerte mand i hænde. Ud over alt dette her så har Callie et bryllup som hun skal forberede og en afvænning fra de der fandens Vicodin som hun har taget som slik pga sin rygskade som hun fik i bog to.

361 sider fuld af alt hvad hjertet begærer hos en krimifan. Så kom i gang og læse bogen, I vil ikke fortryde det.

Forfatteren er Cody McFadyen. Bogen er et anmeldereksemplar fra Forlaget Turbulenz, og kan købes i landets boghandlere til 249,95 kr. 5/5 stjerner.