torsdag den 9. maj 2013

Intet nyt er godt nyt eller ???

Jeg har ikke blogget så meget siden den 3 maj og det er fordi der ikke sker så meget i min hverdag. Well jo jeg har været på Lolland og besøge mine forældre sidste weekend, de kom og bortførte mig så jeg ikke skulle sidde alene i weekenden. Det var smukt vejr og vi hyggede fra jeg blev hentet lørdag til jeg blev kørt hjem mandag eftermiddag. De viste mig som altid noget jeg ikke havde set på Lolland og det er sjovt at tænke på at da de flyttede sydpå så vidste vi ikke hvor mange perler af meget smuk natur og fantastiske oplevelser der var på både Lolland og Falster. Jeg elsker at køre rundt med dem og have mit kamera med og prøve at tage gode billeder af vores oplevelser.

Denne gang viste de mig Reventlow-parken i Pederstrup hvor forskellige kunstnere har lavet lavet kunstværker hvor de så bruger træerne eller selve parken til at udstille deres installationer. Det er fedt at parken bliver brugt og den er flittigt brugt af offentligheden på en dejlig solskinsdag.






Vi var også ude og spise på Restaurant Fjorden som ligger på noget der hedder Hestehoved i Nakskov. Må sige at jeg blev en lille smule skuffet over maden og den laaange ventetid på at få noget at spise, for ikke at tale om prisen på et glas almindeligt postevand (22 kr. er rent røveri) og for min fars lille cola (28 kr. det var også rent røveri). Hvis der er nogen der spørger og jeg vil anbefale at man spiser der så vil jeg sige nej. Ganske enkelt fordi priserne er alt alt for dyre til ganske almindelige mennesker. Ja jeg ved godt det ligger lidt ud til vandet, MEN man behøver ikke være madkender for at det man spiser godt kan smage godt og være lidt pænere anrettet plus så var der som sagt ventetiden. Jeg hader at vente i ualmindelig lang tid på at få noget at spise når det er til frokost og der ikke var synderligt mange mennesker i restauranten. Plus det kunne måske være de skulle genoverveje deres priser på drikkevarer som var horible.

 Restaurant Fjorden

Noget af udsigten fra Restaurant Fjorden

Det eneste der måske mildnede mig en lille smule var den fantastiske udsigt som der var fra restauranten, jeg nød virkelig at sidde og kigge ud på vandet og bare lade mig betage.

Er rigtig glad for at mine forældre vil dele deres weekend og de oplevelser med mig som de gør, det er nu meget rart når man går ledig og ikke er rigtig glad pga. man ikke kan finde et job lige meget hvad man gør og ansøger til. Har indset at jeg det sidste halve år har været rigtig meget nede på grund af manglen på job, selv om jeg har fundet kærligheden i en fantastisk mand fra Bornholm. Det tærer bare på en at man ikke kan bruges ude på arbejdsmarkedet fordi man er fyldt 40 år og firmaerne kun er interesseret i at få de unge som de selv kan forme. Jeg er ved at overveje hvad jeg nu skal for 10.000 gang på et år og da der ingen hjælp er at hente nogen steder fra, her taler vi om jobcenter og HK, så er jeg gået i stampe og sidder ubehjælpelig fast. Det har også gået ud over min umættelige læselyst og jeg får slet ikke læst så meget som jeg gerne vil fordi jeg ikke kan finde gejsten til at åbne min bøger og blive transporteret væk til spændende steder med interessante personer og begivenheder.
Men hvem ved måske vil sommeren, en masse solskin og kærligheden hjælpe mig med at finde en løsning inden jeg kan nå at sige: Femfladeflødebollerpåetfladtflødebollefad.

Håber alle derude får en rigtig dejlig weekend, det ved jeg at jeg får :-)

Medic out

1 kommentar:

Katja sagde ...

Tusind tak søde Ingrid! Jeg er simpelthen også så glad for den og glæder mig helt til at kunne gå med den. ;) Skal nok poste flere af mine fremtidige strikkeprojekter på bloggen.