fredag den 1. februar 2013

Status på 1 uge i aktivering


Ja jeg er den heldige vinner af at komme i aktivering og min jobkonsulent har bestemt sig for at jeg skulle på et intensivt jobsøgningskursus hos noget der hedder IKU.
Hele ugen har vi modtaget undervisning i CV skrivning, hvordan vi kunne optimere dem, ansøgningens kunst og hvor meget de har forandret sig, jobsamtalen - hvordan og hvorledes vi skal agere når den står for døren.
Jeg må sige at jeg er overrasket over hvor meget information jeg har fået ind i mit hoved denne her uge.
Tordag var det ude-dag, vi skulle ud og aflevere vores ny produceret CV til 5 virksomheder for at se om vi ikke kunne kommer i 4 ugers virksomhedspraktik.
Det er det eneste jeg synes vi ikke var blevet informeret ret meget om, men de steder jeg var blev jeg mødt positivt og så var jeg slet ikke nervøs for det behøvede jeg ikke. Smilede til alle og brugte lidt humor mens jeg afleverede mit CV.
Fredag blev en meget tidlig dag for os på kurset pga strømnedbrud og sygdom. Vi blev sendt hjem efter en omgang "sådan gik det med CV-udleveringen torsdag". Jeg var monster glad for at komme tidligt hjem for jeg må sige at cykle 10 km rundt i Ringsted i stiv modvinde og handle ind torsdag eftermiddag var jeg faktisk ret brugt. Kan ikke anbefale at have et søvnunderskud pga. en dum forkølelse, det kan tappe alle for en pæn del energi. Så sofaen fik lov til at springe på mig i et par timer så jeg kunne slappe lidt af.
Alt i en god og konstruktiv uge :-)

Mandag er det uge 2 i aktivering på IKU og så må vi se hvordan det kommer til at gå. Jeg er i hverfald meget positiv indstillet overfor vores instruktører og det at de vil ruste os til vores fremtidige jobsøgning.

Nå ja pga. dette her intensive kursus har jeg ikke løftet en eneste bog, da min hjerne har været en stor blob når jeg er kommet hjem. Det er virkelig en smule underligt at være så træt at jeg ikke kan overskue at læse, men sådanne er det jo når man modtager ny information som skal processes.

Kan I alle have en fantastisk weekend :-)

Medic out

1 kommentar:

Simone sagde ...

Held og lykke med jobsøgningen :D Der skal nok dukke noget op! Inden for hvilken branche søger du? :)

Simone
Microcut.dk