tirsdag den 12. februar 2013

Bageklæde i hør


På turen til Juleskibet den 1. december 2012 i Køge købte jeg et bageklæde i hør for at afprøve om det var så godt som det blev fremstillet til at være.

Jeg kan kun sige jeg er omvendt og bruger aldrig mere viskestykker som skal være fugtige når man bager. For det her bageklæde er fantastisk. Ifølge min indlægsseddel som jeg fik med da jeg købte klædet så brugte man i gamle dage bagklædet når man bagte pga. de egenskaber som hør indeholder.

Dejen hæver

Rugbollerne hæver

Sådan ser rugbollerne ud efter 1 times hævning under klædet

Det gode ved dette her bageklæde er at det ikke hænger i lige som hvis du bruger et fugtigt viskestykke og jeg må indrømme at mit bagværk bliver meget meget bedre af at bruge af klædet. Det er lige fra rugbrød til rugboller og alt andet som skal hæve i x-antal stykke tid.

Butikken hvor jeg har købt bageklædet hedder Textillita og ligger i Rønne på Bornholm, det koster 50 kr. og de penge er givet rigtig godt ud. Hvor er jeg dog glad for at de havde en stand på Juleskibet i Køge sidste år i december.

Hvis du er blevet nysgerrig for at købe et så får du hermed et direkte link til bageklædet i hør.

Det er også en god værtindegave hvis du skal på besøg hos en som bager meget. Her får man en lille pose i hør med til klædet og en indlægsseddel som fortæller om det.


Skal lige huske at sige at meningerne er min egne og at Textillita ikke har givet mig noget for at lave dette her indlæg. Synes bare at dette her produkt skulle have noget opmærksomhed da det er så godt som det er.

Medic out.

Ingen kommentarer: