fredag den 15. februar 2013

Anmeldelse af Den Rubinrøde Krønike

Bagsiden fortæller:
Kate, Michael og Emma er opsatte på, at fortsætte jagten på deres forsvundne forældre, selvom de selv er i stor fare. På grund af den store fare, sender troldmanden Stanislaus Pym børnene tilbage til Edgar Allan Poe-anstalten, som er for håbløst, uforbederlige børn, da han mener at de tre søskende er i sikkerhed der. Men der tager han fejl. Inden længe kommer børnenes fjender efter dem, og da der sker et frygteligt og nervepirrende angreb, bliver Kate adskilt fra sine to søskende, og sendt over hundrede år tilbage i tiden. Her møder hun en meget gådefuld dreng, og det viser sig, at drengens skæbne er forbundet med hendes egen. Emma og Michael må drage til verdens ende, i håb om at finde en bog: Livets bog, hvis de ikke vil miste Kate for altid, og de skal skynde sig, da tiden er knap, og de hver især har et uhyre i hælene. Derudover skal de alle sammen tænke over hver eneste ting de gør, da ingenting er hvad det ser ud til at være. ...

Anden del af trilogien Bøger Fra Begyndelsen.






Anmeldelse:
Jeg var vild med bind 1 af Bøger Fra Begyndelsen: Det Smaragdgrønne Atlas fordi det var sådanne en fantastisk historie der blev fortalt.

Skal dog lige hilse at sige at jeg ikke blev skuffet af bind 2. Der er fart på og denne gang er det LIVETS BOG som vi skal finde sammen med de 3 søskende Kate, Michael og Emma. Meget tidligt i bogen bliver Kate dog skilt fra sine to små søskende og de må så selv sætte deres liv og lemmer på spil for at finde bogen inden de onde finder den. Jeg synes at det er en fed måde som John Stephens formidler børnenes kamp og historie på.

Denne gang følger vi både Kate som ender i New York og her finder hun ud af hvem den onde Magus egentlig er og hvad han vil med de 3 bøger som trilogien handler om. Man kan næsten mærke det at være i byen sammen med alle dem hun møder og man får en knugende fornemmelse til sidst når bogen ender.

Michael er den egentlige hovedperson i denne her bog. Det er ham som Den Rubinrøde Krønike - Livets Bog har udvalgt som vogter og hvor skal Emma og Michael dog meget igennem før de finder den og må kæmpe for alt hvad de har kært. Michaels kamp med følelserne som bogen giver ham, men også kampen for at vise sin lille søster at han er god nok og hun kan stole på ham og han kamp for at være ansvarlig når nu Kate er forsvundet er fantastisk formidlet til os læsere.

Vi møder Elvere, En elverprinsesse som er fanget i en anden krop, magiske mennesker både børn og voksne, en kæmpe drage og så er der selvfølgelig alle de onde væsner og deres leder Rourke som altid er et skridt lige efter børnene hvor end de er i verden. Ham der Dr. Pym er jeg ikke helt sikker på om jeg stoler mere på efter bind 2 for han har vist sin egen agenda end at holde børnene samlet og i live.

Gabriel overholder sit løfte til Emma og forlader ikke et sekund hendes side i denne her bog og dog.......

Men det er så her bogen slutter med den fedeste cliff hanger jeg har læst i meget lang tid. Nøj hvor jeg dog glæder mig til bind 3 og den må faktisk godt skynde sig at komme for vi vil alle sammen gerne vide hvad der sker når børnene endelig finder de 3 bøger og bringer dem sammen. Hvad andet kan jeg sige end denne bog også var fantastisk at læse.

Kom til at tænke på et citat som Michaels far i en tågede skikkelse kommer med:
"Men meningen med livet er ikke at undgå smerte. Meningen med livet er at være levende! At føle. På godt og ondt. Jo, der vil være smerte. Men også glæde og venskab og kærlighed. Og tro mig, det er det hele værd. Du må ikke lade dig styre af frygten. Vælg livet, min dreng."

Ved ikke hvorfor, men det blev siddende i mig efter jeg havde læst bogen, for det er faktisk ret sandt i den virkelige verden også.

Bogen er et anmelder eksemplar fra Forlaget Alvilda.
Forfatteren er John Stephens og bogen kan købes hos landets boghandlere til 249.95 kr. Stjerner 5/5.

3 kommentarer:

Sabrina sagde ...

Den var så fed den bog, og jeg glæder mig så meget til 3'eren. Total cliffhanger

Sabrina sagde ...

Hehe det er jeg da glad for at hører. elsker at kunne inspirerer andre.

Selvom jeg dog ikke lige ved, hvor mange der kan lide den musik jeg engang imellem poster. Men hva f*nden, det er min blog, og jeg elsker musikken. Og Irland! <3
Jeg glæder mig endnu mere til jeg skal afsted igen.

Eeyorenyk sagde ...

Taak søde Ingrid. Det er SÅ uvirkeligt og SÅ fantastisk at se skriften på tryk. Jeg mener, rigtige bogstaver, på rigtigt papir i en rigtig bog. Det er simpelthen noget af det mest surrealistiske nogensinde, men giver den bedste følelse overhovedet, hver gang jeg ser på den. Kan slet ikke slippe tanken om den. :P