tirsdag den 4. december 2012

Anmeldelse af Visigotens Hjelm

Bagsiden fortæller:

Legenden fortæller at Visigotens Hjelm beskytter sin bærer i kamp - men kun få kender dens forbandelse ...

Laura vågner op hos en fremmed, gammel kone ude af sig selv af fortvivlelse. Men hvordan er hun havnet der og hvor er David, som blev såret under en tyrefægtning?
Laura ved at hun må finde Visigotens Hjelm, hvis hun skal befri forældrene fra sultanens fangenskab. Og i jagten på Visigotens Hjelm møder hun den smukke prins Ahmed, sultanens egen søn ...

Visigotens Hjelm er anden del af serien Nøglens Vogtere. Tvillingerne David og Laura kommer ud på en rejse, hvor gåder, profetier og magiske genstande åbner døre til verdener, de ikke anede eksisterede.








Anmeldelse:
Jeg må sige at jeg blev en kende skuffet og forvirret da jeg startede på denne her bog, MEN efter lige at have bladret de sidste kapitler igennem i bind 1 så forsvandt det og så kunne jeg nyde endnu en super god bog fra Lene Dybdahl.

Hvis der er nogen der har humor så er det Lene for hold da op jeg har underholdt togvogne mens jeg har læst i Visigotens Hjelm.
 Lad mig kommer med et par eksempler:
- "Har du nogensinde hørt om en ghoul?" spurgte Laura i sammen tonefald, som hvis hun havde sagt "har du nogensinde smagt kransekage?"
- "Du kunne lige så godt ride ind i arenaen med en pink turban og en T-shirt med påskriften 'yo soy moro'."
- ....., var der selvfølgelig ikke en istaps chance i Sahara for at Ahmed bare kunne snige sig ind på slottet og stikke af med hende i nattens mulm og mørke.

I denne her bog skal Laura og David hjælpe med at finde Visigotens Hjelm samtidig med at deres forældres liv ligger i deres hænder. Det bliver en kamp for at undgå Sultan Boabdils soldater, hans frygtede General Muza og de grusomme mænd fra Agakhaner-Brigaden der jagter de to børn. Det bliver til mødet med Boabdils søn prins Ahmed, som har set sit snit til at flygte for at finde sit livs kærlighed den kristne prinsesse Catalina som han vinder på en ret utraditionel måde i hans verden. Vi skal ikke glemme heksen Consuela, der faktisk er søster til Boabdils troldmand Ibn Said som er forsvundet med en arrestordre over sit hoved.
Jeg synes Consuela er en fantastisk personlighed og det at vi besøger hende mere end en gang er skønt. Den excentriske engelske Sir Alexander Wellington, som har opfundet Welli-copteren efter at have besøgt  Da Vinci i Italien på hans mange rejser rundt i verden, møder vi også og jeg må sige at han er en underlig snegl i denne her fortælling.
Men alt i alt så er der gang i den og med humor og frækhed så klarer de 3 børn/unge mennesker sig igennem alle de farer som de gang på gang ser sig selv i. Synes dog slutningen var en del underlig, men det kan være at jeg ændre den holdning når bog 3 kommer. Man har ikke lyst til at lægge bogen fra sig når først man er gået i gang for man skal liiiige se hvordan det går vores trekløver. Hvis man kan lide middelalder, lanser, riddere og skurke som bliver tilsat en god portion af vores nutid så skal man helt sikkert læse denne her triologi. Jeg glæder mig til bog 3 som har fået titlen "Kongens Krucifix".

Bogen er et anmelder eksemplar jeg har fået fra Forlaget Tellerup.

Den kan købes hos landets boghandlere til 249,95 kr og er som sagt skrevet af Lene Dybdahl. 4/5 stjerner.

Ingen kommentarer: