onsdag den 26. september 2012

Anmeldelse af Fifty Shades of Grey: Fanget

Bagsiden fortæller:

Fifty Shades - Fanget er første bind i E. L. James´ erotiske trilogi; Fifty Shades of Grey. Da den litteraturstuderende Anastasia Steel tager til et interview med den unge iværksætter Christian Grey, møder hun en smuk, klog og skræmmende mand. Den overjordiske Anastasia begynder at indse at hun vil have denne mand, og til trods for hans gådefulde reservat, finder hun sig selv desperat for at holde sig i nærheden af denne mand. Ude af stand til at modstå Anastasias stille skønhed, og uafhængige sjæl, Christian må indrømme at han også vil have hende, men på hans vilkår. Forarget og alligevel ekstatisk over Christians mærkværdige erotiske smag, tøver Anastasia. Erotisk, underholdende og dybt rørende, er Fifty Shades-trilogien en historie der vil besætte dig, besidde dig og blive hos dig for evigt.







Anmeldelse:
Jeg læste denne her bog på 14 timer og jeg har nu tænkt lidt over den.
Det er ikke den mest fantastiske erotiske bog der nogensinde er skrevet og jeg har læst en del rigtig gode erotiske noveller i min tid.
Miss James portrætterer en ung pige som er meget jomfru (i ordets bogstaveligste forstand) som hedder Ana på en okaye måde,om hvordan hun kæmper med den berømte og meget farlige Mr. Grey og hans endnu mere farlige sexuale rutiner som han vil have hende til at deltage i (BDSM) efter han har taget hendes mødom.
Introduktionen til parret tager lige lidt for lang tid og efter et stykke tid bliver det lidt kedeligt at læse de samme tanker om ”Skulle jeg gøre dette her?”, ”Hvorfor kan han ikke elske mig?”, ”Hvad skete der med ham som barn der er så forfærdeligt?”
Det skrevne ord er ikke helt så godt, måske skulle Miss James få nogle private timer i hvordan man skriver mere flydende.
Alt i alt en okaye bog til de kvinder som har brug for at få tændt deres fantasi til at få lokket deres kedelige partner i sengen til at blive lidt mere eventyrlysten. MEN husk at det skal være sikkert så ingen kommer til skade.

Hvis du spørger mig om jeg skal læse bog nummer 2 og 3 så vil mit svar være: Nej.

Bogen er udkommet på Forlaget Pretty Ink og forfatteren er E L James. Den kan købes hos landets boghandlere til 149,95 kr. 2/5 stjerner. 

Ingen kommentarer: