søndag den 12. august 2012

Cykelløb weekend = meget tidligt op


Jeg har i denne her weekend været ude og regulere cykelløb både lørdag og søndag for Roskilde Cykle Ring. Det har også betydet at jeg skulle ultra tidligt op hver morgen. Hvad betyder ultra tidligt??
I min bog er kl 0450 ultra tidligt når man ikke gør det alt for tit :-P

Lørdag var det RCR's åbne løb og her var de de glade amatører der kørte og kørte og kørte i strålende solskin uden en sky på himlen (temperaturgæt må være omkring 22-23 grader) og for en garvet PO'er var det varmt, men ikke så varmt. Hvis nu jeg bare havde husket at tage den sommeruniform på som vi har fået udleveret så ville jeg nok ikke havde svedt så meget som jeg gjorde. Hvilket jeg først rigtig lagde mærke til da jeg kom hjem og næsten skulle skrælle mine bukser og svedtransporterende t-shirt af hehe.

Vi har fået nye regulerings jakker som er med lange ærmer og de holder særdeles godt på varmen skulle jeg lige hilse og sige! Det er virkelig noget man skal vænne sig til når man har gået med regulerings vest i mange mange mange år.

På post 8 som jeg havde fået tildelt stod jeg sammen med en meget frisk flagmand på 16 somre fra Ringsted Frivillig Brandvæsen. Han var virkelig herlig og vi fik godt nok grinet igennem når der ikke lige var nogen felter af cykelryttere som kom igennem posten.

Søndag fik jeg heldigvis samme post og her var det så Post Cup der blev kørt.
Først var der handicap-rytterne som kom kørende liggende, på trehjulede racercykler og et par enkelte almindelige racercykler.
På grund af manglede flagposter på nogle af de mere vigtige poster så opgav jeg min til fordel for dem.
Set i bagspejlet så kunne jeg godt have brugt min flagmand, men udover et par episoder med biler som blev sendt imod ensretningen/kørselsretningen ved min post så gik det faktisk ret godt. Det var dog mest ved det første felt af handicap-ryttere jeg havde brug for flagmanden da følgebiler og motorcykler ikke rigtig var så vildt repræsenteret som man er vant til ved cykelløb og derfor måtte jeg råbe at de skulle dreje til højre, hvis ikke lige der var en følgemotorcykel med rytteren.
De næste ryttere der blev sendt afsted var juniorerne og de kørte sindsygt stærkt hele løbet igennem.
Til sidst kom A-rytterne og det var de professionelle med blandt andet Michael Mørkøv fra Team Saxo Bank-Tinkoff Bank og ja de kørte også vildt stærkt hele vejen igennem løbet.

Selv om jeg stod alene i dag så gjorde det ikke noget for jeg fik snakket med en masse mennesker som kom forbi min post for at kigge på cykelløbet og få sig en hyggesludder.
Det var heller ikke så varmt som i går lørdag, havde ikke regnet med det skulle blive overskydet, men det blev det og ja i dag havde jeg husket at tage sommeruniformen på :-D

Alt i alt en rigtig og god hyggelig weekend med en masse søde og dejlige kollegaer i grønt på trods af det at skulle ultra tidligt op. En note til det er at jeg lørdag aften gik omkuld kl 2230. Mig der eller aldrig går i seng før kl 2400 for ellers kan jeg bare ikke sove.

Hvorfor sidder jeg så oppe nu??
Well der er jo lige den der OL-afslutnings ceremoni som jeg ikke ville gå glip af og den er da bare helt vildt flot og fantastisk. Indtil videre er jeg dybt imponeret.

Håber jeres weekend har været dejlig og afslappende og I har lavet noget som I kunne lide.

Medic out

Billeder fra min post:

Her kom rytterne fra

De drejede til højre ned af vejen her

Når man elsker katte så var dette her jo det jo det perfekte sted at være hehehe

Ingen kommentarer: