torsdag den 12. juli 2012

At komme i gang med perleriet igen :-)

Jeg har fået gang i mit perleri igen og med det mener jeg at jeg er begyndt at sy perler igen. Havde helt glemt hvor fedt det er at sidde og se og mærke hvordan ens arbejde bliver til og bliver større og større.
Har i et stykke tid gerne ville lave et par grønne fyrfadslysestager til mig selv, dem jeg før i tiden har lavet er blevet "stjålet" af min mor da hun synes de var ret fede hehe.

Så i lørdags efter en god land gåtur begyndte jeg at sy den første grønne fyrfadslysestage og jeg måtte desværre klippe den op efter jeg havde læst forkert i opskiften, det var så efter jeg havde lavet nr 2 og fandt ud af at den første vist ikke så helt rigtig ud, bah :-P


Ved godt den ser lidt påsket ud, men det er jeg ret ligeglad med, for mig symbolisere den håb, forår og sommer. Den gør mig glad i låget ganske enkelt :-)

Efter jeg havde postet dette billede på facebook så skrev en gammel kollega til mig og spurgte mig hvordan den ville se ud i hvid med sorte blomster. Jeg svarede tilbage at det vidste jeg ikke, men jeg ville poste et billede når jeg var færdig med at eksperimentere med farverne.

Der kom en hvid med sorte blomster med sølv i midten ud af forsøget.




Nå men min gamle kollega mente at den måske ikke ville gå så godt med hvidt bord og hvide skabe så hun spurgte om jeg eventuelt kunne lave den i sort med hvide blomster. Endnu en gang fortalte jeg hende at jeg lige ville eksperimentere med farverne og ville vende tilbage til hende.

Den sorte blev med hvide blomster med sølv i midten og kom til at se sådanne her ud:



Den synes hun til gengæld var super flot og ville gerne have at jeg lavede 4 i alt til hende på den betingelse at jeg gav dem til hende i bryllupsgave og jeg så ville blive inviteret med til brylluppet. Well det kan jeg jo ikke sige nej til :-)

Nu er det sådanne at det ikke bare lige er en vupti opgave at lave de der lysestager, det tager ca 5-7 timer at lave hver enkelt og man skal have lidt pauser for ellers så gør ens arme og hænder ondt af at spænde for meget når man syer.

Jeg har virkelig fundet glæden ved at sy perler igen og jeg glæder mig allerede til at finde noget nyt at lave blandt alle mine opskrifter.

Hvad er din ynglings hobby??

Medic out.

Ingen kommentarer: