mandag den 28. maj 2012

Middag på Formel B

Fredag aften var jeg på Formel B og indløse min julegave fra min bror og svigerinde. Jeg skulle spise 3 retter sammen med brormand og jeg glædede mig som et lille barn til fredagen gik og jeg kom afsted til København.
Nå men surprise DSB var ikke lige minded på at pinsetrafikken var startet da jeg skulle med toget så jeg blev ca 15-30 min forsinket, hmf typisk når man skal noget.

Jeg ankom til Hovedbanegården og mødte min bror og så gik turen elles til restauranten, der var heldigvis blevet ringet og sagt at vi var forsinket så det vores tid blev bare rykket lidt.

Da vi ankom til Formel B blev jeg lidt overrasket over at den lå ud til gaden, havde fået en forståelse for at den lå inde i en baggård, men facaden var flot og indbydende.


Har ikke taget nogle billeder indenfor da jeg ikke ville være uhøflig overfor de andre gæster, men indretningen var super flot og man følte sig straks hjemme. Tjenerne gik rundt med et skind forklæde og det passede perfekt til hele stemningen plus de var rigtig hjælpsomme og venlige.

Min bror fik lov til at bestille vin og vi endte med at få en hvidvin som havde en meget kraftig frugt bouquet. Til sidst i måltidet blev vi enige om at vi nok skulle have bestilt en mere tør hvidvin. Men så ved vi det til næste gang :-)

Jeg må sige at maden var fremragende hele vejen i gennem og portionerne var større end jeg havde regnet med. Vi endte med at få 3 retter mad og 1 omgang dessert med kaffe + te og vi gik ikke sultne fra borde det ville være synd at sige.

Menu kortet

Dessert kortet

Her er hvad jeg fik af retter:

1. Kompot af nye danske kartofler med vesterhavstorsk, ramsløg og malt.
2. Stegt hummer med nye danske kartofler, hummercreme og strandurter.
3. Vesterhavspighvar med persille/hvidløgssauce og braiserede kalvehaler (Kokkens signatur ret, MUMS)

Dessert:

Luftig citron med lakridssorbet og sprød marengs.

Det var en super fantastisk aften og jeg rocker hyggede mig.

Foreviget foran Plan B i sommerkjole :-)

Efter maden tog vi tilbage til brormands lejlighed og så Copa del Rey sammen med hans kone og var vidner til at Barcelona vandt 3-0. Mens de spillede fik jeg smagt en 75 år gammel portvin og den smagte virkelig godt.


Efter at have set fodbold var det tid til at gå i seng efter en begivenhedsrig dejlig dag :-)

Medic out

Ingen kommentarer: