søndag den 25. marts 2012

Weekenden sammen med....

Fredag eftermiddag tog jeg til Haslev sammen med Irene for at besøge hendes kæreste Jens i hans hyggelige rækkehus.
Hele aftenen gik med at snakke og prøve drikke diverse spiritus fra hans barskab, jeg fik specielt ret mange CUBA Caramel og Cocio og de smagte som altid super fantastiske. Da det blev tid til at gå i seng måtte jeg end nu en gang kigge mig omkring i rummet og være overrasket over hvor mange dvd'er der stod på hylder på væggene. Det er den største DVD samling jeg har set indtil videre.
Jeg sov rigtig dårligt hele natten, dels pga varme og dels fordi jeg følte det som om jeg blev betragtet 3 gange i løbet af natten (var blevet advaret om at Jens afdøde mor eller hund måske ville besøge mig i løbet af natten). Det blev så moderen der kom og stod lige inde for døren og betragtede mig og jeg følte det ikke som om hun var farlig eller noget, nej hun ville bare være sikker på at jeg var okaye og sov godt. Det er den mærkligste følelse jeg nogen sinde har oplevet, men den var også på en måde meget interessant og spændende.

Lørdag havde Irene fødselsdag og vi spiste god morgenmad og Irene fik sine gaver. Jeg gav hende en filt kurv med 2 store grønne og 2 små orange bloklys:



Herefter begyndt vi at gøre os klar til at tage til Køge for at møde forfatteren Chris Carter i Arnold Busck kl 1100. Det var lidt mit krav til at spendere weekenden i Haslev at vi tog til Køge så jeg kunne få signeret mine bøger af ham.
Nøj jeg var spændt på at skulle møde Chris Carter for han er altså en af mine helt store helte indenfor krimi genren. Nå men vi kom til Køge og fik bevæget os til op til butikken

Her signerer Chris Carter mine bøger :-)

Der var ikke så mange kl 1100 og jeg kom faktisk til lige med det samme og det var en stor oplevelse.
Chris er helt nede på jorden og meget sød og venlig og så kan han godt lide at tale med sine læsere. Han blev lidt overrasket over at jeg havde bog 3 "The Nightstalker" på engelsk. Men måtte forklarer ham at det var fordi jeg simpelthen måtte læse den før den kom på dansk. Det blev han lidt overrasket over :-) Jeg fik også spurgt hvornår bog nr 4 ville udkomme og den kommer på engelsk i august og hedder "The Death Sculptor" og den skulle meget gerne udkomme på dansk i februar 2013. Han fortalte også at han skriver på bog 5 i øjeblikket så os fans har helt sikkert noget at se frem til.

Da Eeyorenyk jo var så sød at gøre mig opmærksom på at Chris kom til Køge så fik jeg ham også lige til at lave en personlig hilsen til hende som jeg vil overdrage i hendes varetægt når vi ses den 1 april :-)

Jeg fik da også taget mit billede med Chris for det skal man jo når man nu er i gang med autografjagten :-P



Fik også snakket med lidt af personalet i butikken og jeg bestemte mig for at prøve at få Jens til at skippe de der evindelige nordmænd og svenske krimier som han hele tiden læser ved at forære ham og Irene den første bog signeret af Chris:


Da jeg var færdig i butikken gik jeg ud og fandt Irene og Jens og vi fik os en kop varm kakao og her afleverede jeg bogen til Jens der blev så rørt at han ikke kunne finde ord.
Da vi var færdig med kakaoen blev Jens enig med sig selv om at vi måtte tilbage til boghandlen for han skulle da også have de 2 andre bøger plus have Chris til at skrive i dem.
Så vi gik tilbage og fik købt de 2 ekstra bøger, Chris skrev i dem og Jens fandt endnu en krimi med Karin Slaughter (Mørk Treenighed) som han ikke havde og som han havde ledt efter hehe.

Vi fik lige taget et billede til fotoalbummet af Irene og Jens sammen med Chris så de også har et minde om en hyggelig (fødsels)dag:


Alt i alt en rigtig hyggelig dag og jeg synes virkelig godt om Chris Carter for han er helt nede på jorden og har tid til at snakke med sine læsere.


Efter turen til Køge slappede vi lidt af hjemme i Haslev inden aftensmaden og så kom Irenes søster og svoger på besøg sammen med deres kæmpe hund Tiger. Alt i alt en rigtig hyggelig aften med masser af snak om alt muligt. På grund af sommertiden blev det lidt sent inden vi kom i seng og denne gang sov jeg som en sten indtil kl 0815 hvor jeg stod op og begyndet at pakke mine ting inden vi forlod Haslev kl 1050.

Tak til Irene og Jens for en super hyggelig weekend. Jeg siger gerne ja tak en anden gang :-)

Det var ordene for nu.

Medic out.

1 kommentar:

Eeyorenyk sagde ...

Åååååh! Suk ... Jeg er altså stadig misundelig. :p

Men synes da godt nok at han ser bedre ud på sine fotos i bøgerne, end i virligheden! O_o Haha! Saml dog lige det dér hår makker, eller cut det. :s