søndag den 18. marts 2012

Mindeparken Ryparken og monumentet ved Kastellet tirsdag d. 13 marts

Jeg har været lidt hængt op i denne her uge pga A-kassen der ikke rigtig kan finde ud af sine egne systemer.
Nå men fik da styr på alle de dokumenter som de krævede og er nu officielt på dagpenge :-P

Tirsdag den 13 marts tog jeg en tur til Ryparken og besøgte Mindelunden for de danske mænd og kvinder der gav deres liv under besættelsen af Danmark under 2 Verdenskrig. Det er et sted jeg længe gerne har ville besøge for at se hvordan det så ud og fordi jeg har læst om det i nogle af de mange bøger jeg har læst om besættelsen og modstandsbevægelsen.
Det var en meget flot dag og Mindelunden gjorde et meget stort indtryk på mig. Efter besøget tog jeg en tur til Kastellet for at se det nye monument for dem der er faldet i dansk tjeneste efter 2 Verdenskrig. Jeg må sige at det monument er virkelig flot lavet og man bliver grebet af en stemning som gør man lige står og mindes dem som har givet deres liv for at vi kan leve i den verden vi lever i.


























Politihjemmeværnskompagni Bornholm havde lagt en krans ved mindesmærket, det var smukt gjort.



Hvis du en dag får tid så synes jeg du skulle besøge begge mindesmærker og mindes dem som faldt for Danmark.

Medic out.

Ingen kommentarer: