søndag den 26. juni 2011

Slankekur nej tak - motion JA TAK

Hej derude i cyberspace,

Jeg har efter råd fra en rigtig god ven besluttet mig for at sætte min motions tur op med 10 km istedet for de 4,5 km som jeg ellers går hver anden dag.
Grunden er at jeg ikke rigtig synes jeg kom nogen vegne og min krop bare affandt sig med at gå de der 4,5 km.
I dag var så dagen hvor det skulle afprøves og jeg må sige at jeg er overrasket hvor smertefrit det hele gik og kroppen kunne følge med, selv om mit højre baglår truede med at gøre knuder efter 6,5 km så gjorde det det ikke og jeg har det forrygende.
Min trætte gamle ømme smertende krop har fået nyt liv omend den er lidt brugt så har den det faktisk rigtig rigtig godt.
Mit mål er egentlig at jeg vil gå de 10 km 3 gange om ugen for at komme i bedre form og for at fordele vægten lidt anderledes end den er nu.

Det bringer mig så til min anden statement at jeg ikke gider og gå og tænke på slankekur mere, har simpelthen brugt for meget tid de sidste mange år på at fokusere på at jeg er for tyk og fed og skal slanke mig så jeg kan se ud som mange af de kvinder jeg møder på min vej, med en veldrejdet krop.
Efter at havde læst min sidste slankebog, så gik det op for mig at jeg har en sensuel og lækker krop og det kan mange mænd altså godt lide plus at jeg er faktisk ikke så tyk og fed som jeg selv tror jeg er.
Derfor må min indsigt også betyde at jeg bare skal spise fornuftigt, som jeg jo gør allerede, sundt, som jeg gør allerede, ikke have slik og andet guf liggende i mit hjem, hvilket jeg slet ikke har da jeg jo har en meget meget sød tand og så tage vare på min krop og mig selv både ved at lytte til den når den har noget at fortælle og ved at dyrke min motion som en ekstra gode.

Hvis man behandler sin krop som det tempel den nu er så giver den én en fantastisk følelse af velvære og man kan føle sig sensuel og smuk på samme tid selv om man måske har et par kg siddende de forkerte steder.
Bare tænk sig hvor kedelig denne her verden ville være for mænnerne hvis vi alle ligende en model størrelse nul, nej så heller et samsurium af velproportioneret kvinder, det er da det smukkeste der findes.

Det var ordene for nu.

Medic out

Ingen kommentarer: