lørdag den 21. maj 2011

Skøn dag på Falster og Lolland

Hej derude i cyberspace,

I dag tog jeg en tur til Lolland for at besøge de gamle og for at nyde det at have fri. Vi skulle egentlig have været på "Dølle", men mine forældre havde været der fredag og syntes ikke det havde været så godt som i gamle dage hehehehe. Så da jeg blev hentet på Nykøbing Falster station kørte vi istedet rundt og kiggede lidt på Falster og Lolland.

Først så kørte vi til Gedser og kiggede på det de kalder "Remisen", det er åbenbart et sted hvor de istandsætter gamle toge og man skal betale for at komme ind og se det (selvfølgelig), men der var også et loppemarked i bygningen og det måtte min far og jeg da lige kigge lidt på.
Tog et par billeder af "Remisen" både udefra og indenfra:

Gedser Remise Jernbane Museum

Remisen og indgangen til museet og loppemarkedet i baggården

Ved godt at billedet ikke blev så godt, men måtte skynde mig at knipse det uden at nogen så det :-)

Gammelt smedearbejdsplads i Remisen midt i loppemarkedet

Sådanne ser det ud når man kører ned til Remisen, her kører togene ind og bliver sat i stand
Bagefter kørte vi til Bøtø og Marienlyst og fandt en lille grill hvor vi fik lidt frokost og dessert som bestod af: kaffe, 2 skiver lækker chokoladekage med flødeskum og 1 kugle dejlig is:

Mmmmm kan varmt anbefales til andre som kommer til Bøtø Grillen
Jeg spurgte efter vi var færdige med at spise om vi ikke lige kunne gå ned og kigge på stranden og det var virkelig skønt plus min mor fik taget to fjollede billeder af min far og mig:



Herefter kørte vi egentlig bare rundt på må og få for til sidst at ende ved endnu et cafeteria hvor vi spise aftensmad.
Efter det så gik turen hjem til Plet og de gamles hus hvor vi har hygget og set tv indtil jeg smed de gamle i seng da de var trætte og lå og sov på sofaen hehehehe.

En skøn og dejlig dag på Falster og Lolland er slut og jeg glæder mig allerede til i morgen for at se hvad vi finder på at lave.

Medic out.

Ingen kommentarer: