tirsdag den 24. maj 2011

Internet Explorer 8 versus Google Chrome

Hej derude i cyberspace,

Jeg har de seneste par måneder haft en del problemer med Internet Explorer 8 og det har givet mig nogle grå hår i hovedet og har kostet mig blod, sved og irritation at finde ud af at Microsoft åbenbart ikke kan fixe småproblemer og når IE8 har sat sig for at ikke kunne vise en hjemmeside så er der ikke noget at gøre ved det. På trods af gentagne opdateringer fra Windows Update og roden rundt i Internet indstillinger og snakken med Internet udbyder og mail konspordance med DSB så har intet virket.

Her er såmænd tale om mit lille problem med at få vist DSB Plusmores hjemmeside i IE8.

Skal nok lige forklarer at jeg bruger Plusmores side til at forny mit pendler kort til DSB, så det er en side der bare SKAL virke når jeg skal bruge den!

I dag prøvede jeg så at installere Google Chrome browseren og lo and behold!
Lige pludselig virkede DSB Plusmores side i min nye browser og efter et par timer med at sidde og prøve mig frem med forskellige ting, blandt andet skifte design på min blog via design-manageren hos blogger, surfe rundt på facebook, åbne HJV.dk, så er jeg kommet til den konklusion at min evig og altid skråsikre "Internet Explorer er den bedste" påstand ikke er helt rigtig, desværre Microsoft :-(

I alle de år jeg har haft computer har jeg mere eller mindre kørt med Internet Explorer undtagen da jeg lige prøvede Firefox og måtte konstatere at den heller ikke duede til noget (den kunne ikke åbne HJV.dk), hvorefter jeg gik tilbage til IE fordi den jo virkede som den skulle.

Nu er turen så kommet til Google Chrome og jeg glæder mig til at bruge den og se om den lever op til alle de gode anmeldelser som jeg har læst mig til og har hørt fra venner og bekendte der bruger den.

Medic out

Ingen kommentarer: