torsdag den 30. december 2010

Hmmmm

Hej derude i cyberspace,

Det er jo lang tid siden det var den 11 oktober, hvor jeg skrev mit sidste indlæg.

Jeg har haft juletravlt i butikken og har af den grund ikke rigtig haft tid og lyst til at skrive herinde på min blog.
Det startede allerede først i november måned og så har det ellers fortsat med fuld fart til den 23 december.

Den 10 december oplevede vi i ejendommen at der var en lejlighed der brændte da en knægt havde glemt popcorn i en mikrobølgeovn, han havde fået lov til at bo alene 2 måneder i lejligheden uden voksen opsyn da familien havde fået et landhus som de var flyttet ind i.
Det var mine på det tidspunkt 2 søde naboer som kom ind og spurgte mig kl 2145 om jeg kunne lugte røg i min lejlighed, det kunne jeg ikke, men jeg gik med ind i deres lejlighed og prøvede at lugte ind i det skab som de hvade åbnet og efter at have stukket hele hovedet ind og lugte rigtig efter konstaterede jeg at der var tale om røg røg og der var rigtig ildebrand et eller andet sted i ejendommen.
Vi fandt ud af at det måtte være lejligheden nedenunder pigernes og gik derned for at banke på og spørge dem der var i lejligheden om der ikke var noget galt.
Vi ringede på en gang, ingen reaktion, jeg bankede et gevaldigt PO-bank på døren, stadig ingen reaktion hvorefter vi ringede på igen og her hørte vi at det puslede ved døren.
Jeg spurgte med høj klar røst og der var nogen hjemme og efter 5 sekunder blev der spagt sagt ja, hvorefter døren blev åbnet.
Den unge mand så meget perpleks ud over der stod 3 piger udenfor og jeg spurgte knægten om det var der det brændte, nøh det mente han ikke og da jeg spurgte om han var helt sikker og ville kigge efter, så åbnede han døren til en stue der førte ud til køkkenet og der stod ud med tyk sort røg.
Jeg tog kommandoen og løb op og tog et halstørklæde med ned til lejligheden, hvorefter jeg prøvede at kravle ind i stuen, men jeg nåede kun min egen kropslængde før jeg blev nødt til at vende om og rejste mig om og fortalte de unge mennesker at det brændte og de skulle forlade lejligheden NU.
Derefter pegede jeg på min nabo og bedte hende om at ringe 1-1-2 og sige at det brændte plus jeg bad de unge mennesker og at rubbe sig og komme ud plus sagde til dem at de skulle banke resten af ejendommen op og få folk ud med det samme.
Jeg løb selv op på 3 sal og fik fat i begge mine transportkasser til misserne og råbte ned af trappen om der ikke var en der ville hjælpe mig med at redde mine katte.
Hende der kom og hjalp mig (dette her vidste jeg ikke før vi stod på gaden) var bange for katte så det var ret spændende at få fanget Mulder og få proppet ham ned i den mindste kasse (han er self den største kat i huset) og jeg sendte hende ned med ham mens jeg prøvede at fange Gandalf der til sidst sad og kiggede på mig under spisebordet.
Ind i den største kasse med ham, min taske på nakken med pung og diverse ting og sager incl mobiltlf, på med jakke, tørklæde og da jeg kom ud på rapoen hoppede jeg ned i mine vinterstøvler, for jeg skulle godt nok ikke stå og fryse om mine tæer i klipklappere.
Da jeg endelig kommer afsted og ned begynder røgen at blive værre, da jeg står foran vores hoveddør og er ved at tage støvler på og snøre dem går den op og ind kommer en brandmand som forbavset kigger på mig og spørger mig om hvad jeg laver.
"Jamen jeg er den sidste beboer der er på vej ud af ejendommen, skulle lige have ham her med" svarede jeg og pegede ned på en ulykkelig Gandalf.
Jeg gik ud og stillede mig på fortovet sammen med resten af beboerne og endnu en ulykkelig Mulder.
Fik lagt tørklæde og trøje over transportkasserne og så kunne vi ellers vente på at ilden blev slukket.
Må sige jeg er imponeret over at brandvæsen, politi og ambulance kom så hurtigt som de gjorde, de holdt foran da jeg endelig kom ud af ejendommen.
Blev afhørt af politiet og brandvæsnet havde også lige lidt spørgsmål og tiden gik og 2 timer senere måtte vi gerne gå tilbage til vores lejligheder der stank af røg.
Men der var ikke sket noget med min lejlighed og det er jeg glad for.
Plus der ikke var nogen beboere, baby og dyr der kom til skade.
Heldigvis for os at mine 2 søde nabo-piger var vågne og turde komme ind og banke på hos mig selv om det var sent.

Har det så været en god jul oven på al den tumult??
Hvis jeg skal være ærlig så ved jeg det ikke, synes den har været hektisk, fortravlet og underlig.
Jeg fortalte min familie at det stod i deres magt at jeg fik en dejlig jul og det gjorde jeg.
Vi havde julebyttebytte med Mogens, Eva og ungerne den 11 december da de skulle fejre jul i Barcelona og det var super hyggeligt.

Jeg fik:
Hårtørre af Mogens, Eva og Jens
Kokke viskestykker, en flot rød fleece badekåbe af mine forældre.

Herefter var der jo noget mere julearbejde og lige pludselig blev det den 23 december og til lukketid kom chefen og gav os alle den flotteste gavekurv jeg har fået meget længe, med vin og chokolade plus en lille ekstra ting til os fuldtidsmedarbejdere, biografbilleter med sodavand og popcorn.
Herligt herligt :-)

Den 24 december gik turen endnu en gang til Lolland for at fejre jul sammen med Jens og mine forældre.
Som alle jo ved så har vejret ikke været det mest praktiske med sne og endnu mere sne.
Men til Nykøbing kom Jens og jeg da efter at være blevet forsinket med DSB i godt og vel 30-35 minutter, hvor mor og far ventede på os.
Jens fik lov til at køre os til Lolland og da vi ankom, ville mor og far gerne havde sat computeren til, så Jens spurgte om jeg ikke ville pynte juletræet for så ordnede han computeren.
Well det gjorde jeg gerne og gik i gang.
Synes selv resultatet blev ret flot:



Efter denne her omgang juletræspyntning stod den på hygge i lange baner og så spiste vi rigtig god julemad og så blev det tid til GAVERNE.

Jeg var så heldig at få følgende som jeg blev meget meget glad for:
En bog: De ensomme ulve (fra misserne)
En dvd: Jordens Søjler (fra misserne)
En dvd: Nord og Syd bog 2 (fra Jens (skal dog byttes til noget andet))
En masse sygarn ( fra Plet (hvilket jeg undrede mig over indtil min mor hentede:))
En symaskine (fra mine forældre)

Dejlige gaver som jeg er rigtig glad for :-)

Det var opdateringen for denne her gang.

Godt Nytår i cyberspace :-D

Medic out

Ingen kommentarer: