søndag den 22. august 2010

Ringsted Middelalder Festival 2010


Hej derude i cyberspace,

Jeg har i weekenden været til Ringsted Middelalder Festival og det var super godt og fantastisk igen igen.

Havde lavet en aftale med Toms Tina om at vi skulle mødes og opleve festivalen sammen da Tom var i Norge og hun var alene hjemme.

Som sagt så gjort, vi mødtes lørdag kl ca. 1500 i Ringsted og brugte herefter 5-6 timer på at kigge på boder, se på dans, se rettergang på Torvet ved Tingstenene, latinsk messe i Sct. Bents Kirke og ellers bare nyde denne her fantastiske stemning som der nu engang var i Klosterlunden.

Det var faktisk så godt at jeg godt kunne finde på at melde mig som deltager til næste år bare for at opleve det indefra.

Før Tina kom havde jeg lige en time for mig selv hvor jeg oplevede musikkere som spillede på instrumenter fra middelalderen og gøglere som virkelig kunne underholde en forsamling.

På vores rundtur fik jeg prøvet at holde sværd, fed følelse, prøvede også en ridderhjelm som man absolut næsten ikke kunne kigge ud af plus fik en detaljeret forklaring til en specifik munkeordens kampudrustning.

Jeg tror nok at når det hele var på så havde man ekstra 45 kg at bære på, det er helt vildt at tænke på.

Det sidste vi fik set inden aftensmaden var Ridderturneringen og den  lignede til forveksling den fra sidste år, men det var nu stadig sjovt at se.

Til sidst kan jeg kun sige at jeg har uploaded alle mine billeder til mit picasa album, hvis man har lyst til at se billeder, plus jeg glæder mig til at se hvad arrangørerne finder på til  næste år.

Det var ordene for i dag, hav det fantastisk derude i cyberspace.

Medic out.

Ingen kommentarer: