mandag den 25. august 2008

Lidt nyheder siden sidst

Hej derude i cyberspace,

Så fik jeg endelig lidt tid til at skrive herinde om hvad der er sket siden den 15 juni, det er godt nok lang tid siden og jeg har ikke oplevet det helt store andet de par ting jeg vil skrive lidt om her:

Mens alle andre har holdt ferie har jeg arbejdet i boghandlen hele sommeren.
Det har været lidt hårdt, men sådan er det nu en gang, jeg har jo haft noget at se frem til når august endelig kom.

Den 3 august havde jeg inviteret min familie med i Zoo i Købehavn og hvilken hyggelig tur det blev.

Jeg har ikke været der siden den forfærdelige dag for mange år siden, hvor min mor blev syg af en pølse fra den lokale pølsevogn, der engang stod udenfor Zoo, så nu synes jeg det var på tide at komme derind.

Plus det nye elefanthus jo lige var åbnet og jeg er, som mange måske ved, vild med elefanter.

Det var en helt vild god tur og vi hyggede os rigtig meget plus ungerne også havde det sjovt.

Fra Zoo-tur d. 3/...


Fra Zoo-tur d. 3/...


Fra Zoo-tur d. 3/...


Jeg skal dog snart tilbage da mange af dyrerne åbenbart havde det med varme og bare lå og var dvaske.

Men jeg må sige at jeg er vildt overrasket over parken, den har udviklet sig og det er rart at se at Zoo tager det alvorligt med at dyrerne skal have nogle gode faciliteter at boltre sig i/på.

Jeg har aldrig set Savannen og jeg må sige at jeg er overrasket over hvordan de har bygget den op, hold da op hvor er det dejligt at dyrerne kan mingle med hinanden.

Det nye elefanthus er bare for flot, hold da op en arkitektur og farven de har brugt er virkelig gennemført, det kan Zoo godt være stolte af.

Fredag og lørdag den 8-9 august var der Ringsted Festival.

Igen i år var der knald på med hegnspatruljer, kørende patruljer, ensretning af vej, afspærring af vej, hjælp til politiet, indtjekning af kunstnere ved Gate 1 plus al deres grej der også lige skulle køres ned til stor eller lille scene, gående patruljer osv.

Alt i alt var den endnu en succes oplevelse for os, maden var dog ikke lige til at skrive hjem om som sædvanlig, men vi håber lidt at de måske retter det til næste år.

Vi fik også prøvet VIVALDIS - HJEMMELAVET ITALIENSK IS, MUUUUUMS hvor smagte det bare godt, jeg tror roligt at jeg kan sige at vi alle var i himlen da vi smagte den.

Jeg smagte deres jordbær is og jeg var ikke den samme bagefter, så dem der ikke har smagt isen her er deres hjemmeside:
http://www.vivaldis.dk/

Tag forbi og tjek det ud for det er virkelig den bedste is jeg nogensinde har prøvet.

Den 15-16-17 august var jeg på Bornholm til den første omgang Almen Befalingmands Kursus (ABK).

Da jeg aldrig har været på Bornholm så glædede jeg mig rigtig meget og hold da op et fedt kursus og nogle super seje mennesker jeg er kommet i gruppe med.

Jeg kunne godt skrive op og ned af vægge om hvad jeg oplevede, men jeg tror bare jeg vil sige at vi har fået en intruktør som udfordre os bla. da vi skulle en tur over tovbanen (det har jeg aldrig prøvet før og det var en fed fornemmelse) og så skulle vi ud i felten, hvor man uddanner soldater.

Turen derover kunne jeg godt have undværet, eller den måde jeg kom afsted på fra Køge.
Af uforståelige årsager så havde BornholmsTrafikken annulleret min billet med kahyt, så jeg selv måtte betale for overfarten og skulle sove i et flysæde hele vejen, jeg var heldig at jeg havde penge til at komme afsted for ellers så havde jeg skulle retur til Ringsted.

Fredag morgen kl 0830 ringede jeg til mit distrikt for at spørge hvad der var sket og jeg må sige at de fik sig lige så stort et shock som jeg havde fået og så kan det ellers være at BornholmsTrafikken fik ørerne i maskinen og lovede at det aldrig ville gentage sig.

Søndag legede jeg turist sammen med nogle af de andre Sjællændere fra min gruppe da de havde et par timer før deres færge sejlede og jeg skulle vente helt til kl 2330 før min færge den sejlede mod Køge.

Vi var rundt og se lidt af Ekko-dalen, en rundkirke i Nyker (Ny Kirke) og Østerlars Rundkirke, herefter var det tilbage til Almegårds Kaserne da de skulle med færgen.

Jeg valgte at tage en gåtur som er beskrevet i Turen går til Bornholm i det gamle Rønne for at få tiden til at gå og det var en rigtig dejlig tur og mange flotte huse.

Fra ABK Bornholm ...


Fra ABK Bornholm ...


Fra ABK Bornholm ...


Fra ABK Bornholm ...


Nå men det var alt for nu, I kan jo kigge videre ind i mit fotoalbum og se alle de billeder jeg har taget fra de forskellige dage.

Medic out.

Ingen kommentarer: