mandag den 26. februar 2018

Ja jeg er her stadig :-)


Det kan godt være jeg ikke har været så aktiv siden en gang i december 2017, men har været optaget af jul og nytår og livet generelt. Der har været gode dage og dårlige dage, som altid. Men jeg er her stadig og har en kende dårlig samvittighed over at jeg ikke rigtig har skrevet her på min egen private legeplads.

Er begyndt at genlæse hele Harry Potter serien og har egentlig ikke tænkt mig at skrive nogle anmeldelser af bøgerne da jeg stadig synes de alle sammen er mega fede. Det er super skønt at besøge magiens verden og jeg nyder rejsen.

Har dog læst en god ny krimi fra Gads Forlag af Elly Griffiths der hedder "Pigen under jorden" som jeg vil poste en anmeldelse af en af dagene. For Bornholm vil jo blive begravet i i sne pga den der sibiriske kulde der overfalder øen i øjeblikket og så har jeg ikke andet at tage mig til hehe hehe, udover mit strikketøj og de tusind andre bøger der ligger og venter på at blive læst.

Jeg har fundet ud af at jeg elsker at strikke og kaste mig ud i nye projekter uanset om de er svære eller ej. Gider ikke sidde og strikke i firkanter. Jeg har kun strikket i 2 år og er blevet helt habil til det. Mine strikkedamer som jeg hygger med næsten hver tirsdag er meget imponeret og de hjælper mig når tingene går i hårdknude eller hvis jeg ikke rigtig forstår opskriften som jeg har gang i.


Mit nyeste projekt er en vrimlehue som jeg er begyndt på. Mønsteret er super ment og jeg er helt sikker på at den bliver et hit når jeg er færdig. Er meget spændt på at se hvordan den kommer til at se ud. Har fundet noget andet garn end det i opskriften i rød og hvid som ikke her det nemmeste at strikke med. Men det går fremad.


Mine første pulsvarmere. Dem er jeg meget stolt af at have kunne strikke. Lidt af den første er strikket på de gamle strømpepinde, det vil sige med fire pinde og en femte til at strikke med. Resten er strikket med de nye strømpepinde som har en wire i mellem de to af strømpepindene og en tredje med to pinde og en wire. Det er mega smart og jeg elsker at strikke med dem.
De nye strømpepinde som gør det mega meget nemmere at strikke pulsvarmere, strømper og ærmer.



Huen og halstørklædet er et strikkekit som jeg købte sidste år i Maribo da jeg var nede og besøge min far. Er vild med snoninger og synes dette her mønster er helt vildt flot. Min søster bestilte et halstørklæde i lysegråt med 25 buer og jeg strikkede en hue til hende i julegave. Det er en af de ting som jeg har strikket som jeg er rigtig stolt af. Bruger mit halstørklæde hver evig eneste dag og det er virkelig dejlig varmt.







Uglen er en del af et sæt og mit forsøg på at strikke et grydelappesæt. Har dog ikke selv hæklet øjnene da jeg ikke kan hækle. Men det er på min todo-liste over hvad jeg skal lære i 2018. Der er noget varme-reducerende ting inden i grydelappen og jeg glæder mig til sættet bliver helt færdigt.

Er også begyndt at bage igen. Har haft en rigtig lang periode hvor slet ikke har bagt en eneste kage eller nogen boller. Men efter jeg fik brændt min gamle køkkenmaskine af til nytår og har købt en ny i mærket Kenwood på tilbud, så er lysten lige pludselig kommet tilbage. Det er super rart og jeg er en glad bagesmølf.



Gulerodsbrud

Andet forsøg med æblekagen

Første forsøg med æblekagen
De første grovboller som jeg lavede på min fine nye maskine

Opskriften på mine grovboller, gulerodsbrud og den meget lækre æblekage kommer på bloggen når jeg får nosset mig sammen til det. Alle opskrifter er mega lækre og jeg vil meget gerne dele dem med alle som læser bloggen.

I denne her tid er der som sagt sibirisk kulde og en masse sne som vælter ned over Bornholm, så vi får tiden til at gå med at rydde sne og håbe på det snart er overstået. Det er lige lidt for sent med det der sne, når nu vi går og ønsker os forår og sommer med 25 grader og solskin.

Jeg vil prøve at være bedre til at blogge og skrive anmeldelser af bøger som jeg har læst her i 2018, lysten kommer langsomt igen og det er jeg ret glad for. Håber stadig I vil læse med når jeg poster og måske lægger en lille kommentar hvis I har en. Vil prøve at svare så godt som jeg nu kan.

Medic out.

Ingen kommentarer: