søndag den 9. oktober 2016

Strik Bornholm i Allinge


I weekenden den fra fredag den 2. september til søndag den 4. september var der et stort arrangement i Nordlandshallen i Allinge der hedder Strik Bornholm. Her kunne man tilmelde sig en masse workshops, en festmiddag og komme og købe sig fattig i garn og opskrifter hos diverse forhandlere.

Det var første gange jeg deltog i dette her arrangement. Havde købt et festivalarmbånd til alle tre dage da jeg gerne ville bruge første dag (fredag) på at snuse rundt og se hvad de forskellige forhandlere havde af spændende ting og sager. Samt hilse på mine strikkedamer som jeg mødes med en gang i mellem.







Lørdag havde jeg mere eller mindre bestemt mig for hvad jeg ville købe og det blev ikke til så meget, men alligevelle nok til at jeg var en glad strikkesmølf da jeg kom hjem. Det var også den dag hvor jeg satte mig ned og fik strikket sammen med strikkedamerne før jeg kørte hjem for at hvile lidt inden aftenens festmiddag (som jeg havde været heldig at købe en billet til).

Man kan sagtens bruge hele weekenden på strikkefestivalen, da der er så meget at kigge på og så meget erfaring at drage af. Jeg fik flere gode råd som jeg siden har brugt i mit strikkearbejde. Det er fedt at blive taget alvorlig når man står med et seriøst problem som skal løses.

Og så er der garn i alle slags typer og størrelser plus alle mulige opskrifter hvor man gerne vil købe halvdelen fordi de ser så super gode ud på billederne. Nu er jeg ikke nogen haj til at strikke endnu så jeg valgte helt bevist ikke at købe nogle meget svære opskrifter, men fik dog to almindelige og et strikkekit til en hue med to garnnøgler med hjem.

Købte også 4 garnnøgler i uld da det er det jeg har det bedst med at strikke i i øjeblikket. Men mit bedste køb var en grannøgle holder i bornholmsk ahorntræ. Den er håndlavet og så SMUK. Jeg købte den i Munkholm Angoraland's stand. Den går ikke sådan lige i stykker hvis man taber den.

Jeg kiggede også på nogle i keramik som var rigtig flotte, men med mine arme og uheldighedsparameter (de kan nemt tabes og gå i stykker) så valgte jeg denne her. Og det har jeg ikke fortrudt for den afspejler lige det som jeg kan lide. Elsker træ.


Søndag kunne jeg ikke rumme flere indtryk og bestemte mig for at blive hjemme. Det var et rigtig godt valg for ellers havde det ødelagt mit fantastiske indtryk og oplevelse af Strikkefestivalen.

Strikkefestivalen Strik Bornholm afholdes hver andet år og jeg kan varmt anbefale den til alle der elsker at strikke og hækle. Hvis ikke du har noget i mod at rejse til min skønne ø så er jeg sikker på du får en på opleveren. For mig var den en fantastisk oplevelse som jeg ikke vil være foruden :-)

Glæder mig allerede til at deltage i 2018 :-)

Har du lyst til at lære at strikke og hækle??
Strikker eller hækler du??
Hvor længe har du strikket og hæklet?

Medic out.

Ingen kommentarer: