onsdag den 17. februar 2016

Min første strikkede hue

Efter at jeg havde været til strik sammen med en masse søde damer i lørdags, så prøvede jeg at starte på min egen hue. Strikke på rundpind og i det der hedder refleksgarn. Jeg lærte en hel ny måde at slå masker op denne lørdag og nu skal jeg bare lade være med at gøre det alt for stramt.

Men øvelse gør mester og på et eller andet tidspunkt så sidder metoden bare i ens hænder. Tror jeg. Nå men efter at jeg i denne her uge har pillet mit strikketøj op hele otte gange så blev jeg endelig færdig med projekt hue, strikket i refleksgarn og i ren ret-strik.

Jeg er selv rigtig godt tilfreds med huen. Den var dog lidt for stor da jeg havde slået for mange masker op, så derfor har jeg syet den ind og har syet den nederste lilla kant fast så den ikke ruller. Udover det så har jeg også sat en kvast på for huen så lidt kedelig ud uden.



Det jeg er allermest stolt af er at jeg ikke har tabt en eneste maske siden jeg startede forfra. Det er noget af en bedrift for én som gør det i ny og næ. Plus jeg har faktisk bestemt mig for at sy sort fleece ind i huen så den bliver mere varm og vindtæt når jeg går med den.

Der er ingen opskrift på den. Det er bare rund og rundt og rundt indtil man når en længde man er glad for. Min hue kommer til at hælde lidt når jeg får den på og det er meningen. Huer skal bare dækker ørerne når det er koldt.

Men alt i alt så har jeg fået blod på tanden og fortsætter mit strikkeeventyr.

En god bogven af mig har i denne her uge hjulpet mig med at få fat i bogen: "Lær at strikke - for børn og begyndere" af Lilly S. Brandal. Den er super god og hjælper en strikke-newbie som mig til at forstå diverse begreber som jeg ellers ikke kan forstå. Opskrifterne er nemme og lette.


Så nu må vi se hvad jeg kan drive den til med hjælp fra denne her bog. Indtil videre så vil jeg arbejde videre på mit halstørklæde som jeg lidt har forsømt. Men nu vender jeg tilbage til det og håber snart at være færdig med det.

Medic out.

Ingen kommentarer: